طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر

طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر خوشمزه ترکیه ای طرز تهیه ازمیر  طرز تهیه لقمه ازمیر  شیرینی بامباسی

این شیرینی خوشمزه با نام اصیل ایزمیر بومباسی در ترکیه شناخته شده است و از شیرینی های معروف و خوشمزه ترکیه می باشد از این شیرینی به عنوان دسر هم استفاده می شود و برای شکلات دوست ها یک گزینه عالی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر خوشمزه ترکیه ای در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  برای بمب ازمیر
آب گرم۱ فنجان
روغننصف فنجان
شکر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ بسته ۵ گرم
 نشاسته۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس
آرد۲ لیوان
شکلات صبحانهبه مقدار کافی

 

مواد لازم برای بمب کاکائویی
خمیری که آماده کردیمنصف خمیر
کاکائو۱ قاشق غذاخوری
روغن۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی بمب ازمیر در ابتدا یک کاسه گود بر می داریم و شکر و روغن را به همراه وانیل و نشاسته و نمک اضافه می نماییم و در انتها آب گرم را می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یک خمیر نرم بدست بیاید و تمام ذرات آرد در مایه خمیر باز شود و گوله گوله نشود وقتی خمیر آماده شد آن را به دو قسمت می کنیم.

مرحله سوم

به یک قسمت خمیر، کاکائو را می افزاییم و ورز می دهیم تا با هم ترکیب شوند سپس یک قاشق روغن اضافه می کنیم تا خمیر نرم شود از خمیر به اندازه گردو بر می داریم.

مرحله چهارم

با وردنه خمیر را نازک باز می کنیم و یک قاشق شکلات صبحانه داخل آن می ریزیم آن را به گونه ای می بندیم که شکلات داخلش قرار بگیرد و اضافه خمیر را با قیچی برش می دهیم.

مرحله پنجم

از خمیر ساده هم به همین ترتیب آماده می کنیم سپس کف سینی را ورق روغنی می اندازیم و شیرینی ها را می چینیم و در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۲۰ درجه قرار می دهیم.

طرز تهیه شیرینی بمب ازمیر خوشمزه ترکیه ای طرز تهیه ازمیر  طرز تهیه لقمه ازمیر  شیرینی بامباسی

مرحله ششم

بعد از ۸ دقیقه شیرینی ازمیر پخته شده است از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود سپس به ظرف سرو منتقل کنید و در کنار خانواده از خوردن این شیرینی خوشمزه لذت ببرید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.