طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و مجلسی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه  طرز تهیه شیرینی پفکی بدون فر  طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بدون فر  طرز تهیه شیرینی پفکی ساده  طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده  طرز تهیه شیرینی گردویی  طرز تهیه شیرینی گردویی ساده  طرز تهیه شیرینی پفکی عید advdkd \t;d 'vn,dd

شیرینی پفکی گردویی یک شیرینی خوشمزه و ساده است که برای عید نوروز و مراسم های مختلف می توانید آماده کند و برای مهمان های ویژه سرو نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۷۵ گرم (یا نصف لیوان دسته دار فرانسوی)
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری استاندارد
آب لیمو ترشیک چهارم قاشق چای خوری
آرد سفیدیک قاشق چای خوری
گردو خرد شده۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم (یک لیوان)

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن شیرینی پفکی گردویی سفیده را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم و زرده ها باید کاملا خنک باشند سپس زرده تخم مرغ را با پودر قند و وانیل با دور تند همزن برای ده دقیقه می زنیم.

مرحله دوم

زرده ها باید سبک، حجیم و سفید رنگ شوند در زمان استفاده از همزن باید یکی دو بار هم کاسه را دور گیری کنیم تا زرده ها به صورت یکنواخت زده شوند و شیرینی پفکی گردویی ما بوی زهم نگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و آب لیمو را اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می نماییم سپس گردوها را داخل مخلوط کن می ریزیم و خرد می کنیم و به مواد شیرینی اضافه می نماییم.

مرحله چهارم

با قاشق همه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مایع یکدستی به ما بدهد سپس کف سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم هر بار با یک قاشق کوچک مقداری از مایع شیرینی را برداشته و روی کاغذ می ریزیم.

مرحله پنجم

دقت کنید این کار را با فاصله انجام دهید تا شیرینی ها به هم نچسبند برای تزئین و زیباتر شدن شیرینی پفکی گردویی می توانید کمی پودر پسته روی آن بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

مرحله ششم

فر را از قبل برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه گرم می کنیم سپس سینی شیرینی را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا کاملا بپزد بعد از این زمان از فر خارج می نماییم.

مرحله هفتم

اجازه می دهیم شیرینی کاملا خنک شود سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و به ظرف سرو منتقل می نماییم این شیرینی خوشمزه را بپزید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در دوشنبه 28 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.