طرز تهیه گرده غوره خانگی چاشنی عالی غذا

طرز تهیه گرده غوره

طرز تهیه گرده غوره خانگی چاشنی عالی غذا طرز تهیه گرد غوره از تفاله غوره  طرز تهیه چاشنی غوره  خشک کردن غوره در فر  طریقه پاک کردن غوره  با تفاله غوره چه کنیم

گرده غوره همان طور که از اسمش مشخص است از غوره درست می شود و مزه ترش و جذابی به غذاها می دهد این گرده را برای غذاهای مختلف مثل خورش ها، سالاد و سوپ ها می توانید استفاده نمایید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گرده غوره خانگی چاشنی عالی غذا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای گرده غوره
غوره انگور عسگرییک کیلو
نمکمقداری به دلخواه

طرز تهیه گرده غوره

مرحله اول

بهتر است برای گرده غوره از انگور بدون دانه استفاده کنید و انگور عسگری گزینه مناسبی است ابتدا غوره ها را در لگن پر از آب بریزید و چند بار آبش را عوض کنید تا کاملا تمیز شوند.

مرحله دوم

در انتها آبکش کنید و بگذارید آبش برود سپس دم غوره ها را بگیرید و داخل آبکش بریزید و دوباره آبکشی نمایید آب اضافه غوره ها که رفت روی یک پارچه تمیز پهن نمایید.

مرحله سوم

غوره ها که خشک شدند و رطوبت آن ها از بین رفت روی یک سینی بچینید بدون این که روی هم انباشته شوند و کمی از هم فاصله داشته باشند تا خوب خشک شوند و کپک نزنند.

مرحله چهارم

در ادامه سینی را مقابل آفتاب می گذاریم چند روز صبر کنید تا کاملا خشک شوند و در طول روز چند بار غوره ها را زیر و رو شوند تا هوا به همه جای آن ها برسد و کاملا خشک گردند.

مرحله پنجم

اگر شرایط جلوی آفتاب گذاشتن را ندارید از بخاری یا شوفاژ استفاده کنید و سینی را روی بخاری و شوفاژ قرار دهید تا غوره ها خشک شوند بعد از خشک شدن داخل آسیاب بریزید.

مرحله ششم

از غذاساز هم می توانید استفاده کنید و به دلخواه کمی نمک هم می توانید به غوره ها اضافه نمایید سپس دستگاه را روشن کنید تا کاملا پودر شود در شیشه تمیز در یخچال یا کابینت نگهداری نمایید.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.