طرز تهیه پودر سنجد خانگی با ماندگاری بالا

طرز تهیه پودر سنجد

طرز تهیه پودر سنجد خانگی با ماندگاری بالا طرز تهیه پودر سنجد در خانه  طرز تهیه شیر با سنجد  طرز مصرف پودر سنجد برای چاقی  طرز نگهداری سنجد در خانه

پودر سنجد بسیار پرخاصیت است میوه سنجد سرشار از کلسیم است و پودر آن خواص درمانی دارد و برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر سنجد خانگی با ماندگاری بالا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای پودر سنجد
سنجدیک کیلو

طرز تهیه پودر سنجد

مرحله اول

برای درست کردن پودر سنجد در ابتدا باید سنجدهای تازه را پاک کنیم برگ و چوب اضافه آن را جدا می کنیم و دور می ریزیم بعد از تمیز کردن باید سنجدها را خیلی تمیز بشویید.

مرحله دوم

بعد از شستشو سنجدها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن برود در ادامه آن ها را روی یک پارچه نخی یا سینی بریزید و برای مدت چند روز صبر کنید تا کاملا خشک شوند.

مرحله سوم

لازم به ذکر است که اگر سنجدها خوب خشک نشوند در زمان پودر شدن کاملا پودر نخواهند شد پس مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند سپس اقدام به پودر کردن کنید.

مرحله چهارم

جالب است بدانید که میوه سنجد به قدری پرخاصیت است که بعد از خشک شدن، تمام اجزای آن را که شامل پوست، گوشت و هسته­ ی میوه است، آسیاب می کنند.

کاربرد پودر سنجد

می توانید پودر سنجد را با عسل و شیر مخلوط کرده و یک نوشیدنی مقوی و پر خاصیت درست کنید یا  روی ماست و سالاد از پودر سنجد استفاده نمایید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 12 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.