طرز تهیه ترشی شور لیمو ترش خوشمزه با پوست

طرز تهیه ترشی شور لیمو ترش

طرز تهیه ترشی شور لیمو ترش خوشمزه با پوست طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست   طرز تهیه ترشی لیمو ترش شیرازی  طرز تهیه ترشی لیمو ترش بدون پوست  طرز تهیه ترشی لیمو ترش کامل   طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری

ترشی شور لیمو ترش یک ترشی خوشمزه فصلی است که می توانید در فصل لیمو ترش درست کنید و یک چاشنی خوشمزه برای کنار وعده های غذایی داشته باشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی شور لیمو ترش خوشمزه با پوست در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی شور لیمو ترش
لیمونیم کیلو
نمکیک قاشق غذاخوری
فلفل قرمزنصف قاشق مربا خوری
زردچوبهنصف قاشق مربا خوری
سیاه دانهبه میزان کافی
آب لیمو تازهبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی شور لیمو ترش

مرحله اول

برای درست کردن ترشی لیمو ترش در ابتدا لیمو ترش ها را می شوییم و خشک می کنیم و برای یک روز جلوی نور خورشید پهن می کنیم تا رنگ لیموها از سبزی به زردی برگردد.

مرحله دوم

این کار باعث می شود تلخی پوست لیمو گرفته شود سپس سر و ته لیمو ها را برش می زنیم و دور می ریزیم و خود لیمو را به اندازه متوسط لایه لایه برش می زنیم می توانید به شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله سوم

لایه ها نباید خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشند سپس نمک فراوان و زردچوبه و فلفل قرمز و سیاه دانه را به آن ها اضافه می کنیم و همه را با هم مخلوط می نماییم.

مرحله چهارم

در یک شیشه تمیز و کاملا خشک لیموها را می ریزیم و برای سه روز جلوی نور خورشید قرار می دهیم به یاد داشته باشید که هر روز شیشه را تکان دهید تا زیر و رو شود و آب بیاندازند.

مرحله پنجم

یعد از سه روز آب لیمو تازه روی لیموها می ریزیم تا روی لیمو ها را بگیرد و برای یک ماه شیشه را داخل یخچال قرار می دهیم تا ترشی شور لیمو جا بیافتد و آماده خوردن شود. نوش جان.

 نکات شور ترشی لیمو ترش

باید هسته های لیمو را جدا کنید تا باعث تلخی ترشی نشوند و نکته قابل توجه این است که مقدار نمک این ترشی کمی بیشتر است و کمی هم تندتر درست می شود.

بروز رسانی توسط در شنبه 19 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.