طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری

 طرز تهیه ترشی مخلوط

 طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز با رب گوجه  طرز تهیه ترشی مخلوط فوری  طرز تهیه ترشی مخلوط کرمانی  طرز تهیه انواع ترشی  طرز تهیه ترشی مخلوط زعفرانی  طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط  طرز تهیه ترشی مخلوط بندری  طرز تهیه ترشی مخلوط تبریزی

ترشی ها یکی از خوشمزه ترین چاشنی های کنار غذا هستند و الان که به فصل پاییز نزدیک می شوییم و فصل گل کلم است بهترین زمان برای درست کردن انواع ترشی به ویژه ترشی مخلوط خوشمزه و پرطرفدار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی مخلوط
گل کلم بزرگ۱ عدد
کرفس۲ شاخه
هویج۵ عدد
خیار۵ عدد
سیر۲ بوته
فلفل تند۴ عدد
شوید، مرزه، ترخون۳۰۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
ادویه ترشییک قاشق غذاخوری
گلپر۱ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ترشی مخلوط

مرحله اول

برای درست کردن ترشی مخلوط همه سبزیجات را تمیز شسته و آبکش می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خشک شوند سپس گل کلم را به اندازه دلخواه برش می زنیم و در یک ظرف بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

می توانید خیار، هویج و کرفس را حلقه ای ببریید تا در ترشی زیباتر دیده شوند سیر و فلفل را نیز به مواد خرد شده اضافه می کنیم و همه مواد را با هم کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری آب را در قابلمه می ریزیم و می گذاریم بجوشد سپس صبر می کنیم تا آب کاملا سرد شود در ادامه به مقدار مساوی از آب و سرکه ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

به ترکیب آب و سرکه مقداری نمک به همراه زردچوبه و ادویه ترش می افزاییم و خوب مخلوط می نماییم تا دانه های نمک کاملا حل شود به خاطر داشته باشید که حتما مقدار نمک را تست کنید.

مرحله پنجم

با تست نمک مطمئن می شوید که ترشی شور یا بی نمک نیست همه مواد ترشی مخلوط را حسابی زیر و رو می کنیم تا یکدست شود و داخل دبه پلاستیکی یا ظرف شیشه ای خشک و تمیز می ریزیم.

 طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی خوشمزه به روش بازاری طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز با رب گوجه  طرز تهیه ترشی مخلوط فوری  طرز تهیه ترشی مخلوط کرمانی  طرز تهیه انواع ترشی  طرز تهیه ترشی مخلوط زعفرانی  طرز تهیه ترشی بادمجان مخلوط  طرز تهیه ترشی مخلوط بندری  طرز تهیه ترشی مخلوط تبریزی jvad

مرحله ششم

ظرف ها را کاملا پر می کنیم بعد مخلوط آب و سرکه را روی مواد ترشی می ریزیم تا ظرف کامل پر شود و روی مواد را هم سرکه بگیرد در انتها درب ظرف ها را محکم می بندیم تا هوا وارد ظرف نشود.

مرحله هفتم

ظرف ترشی مخلوط را در جای خنک می گذاریم تا برای ۱۰ الی ۱۵ روز بماند و ترشی آماده شود سپس کنار وعده های غذایی مثل لوبیا پلو میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

 کالری ترش مخلوط

یک قاشق غذاخوری ترشی مخلوط حدود ۶ تا ۷ کالری انرژی دارد.

بروز رسانی توسط در شنبه 5 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.