طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی دسر خوشمزه و خاص ایتالیایی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی دسر خوشمزه و خاص ایتالیایی طرز تهیه دسر پاناکوتا با بیسکویت پتی بور  طرز تهیه پاناکوتا به روش ساده  طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی  طرز تهیه پاناکوتا با خامه صبحانه  طرز تهیه دسر پاناکوتا بدون خامه  طرز تهیه دسر پاناکوتا با نشاسته  طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی  طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله پاناکوتا \hkh;,jh

یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی دسر پاناکوتا است که اصالتا ایتالیایی می باشد این دسر خوشمزه را کمتر کسی هست که دوست نداشته باشد و همه از خوردن آن لذت می برند این دسر را با یک دستور جدید که در آن زعفران هم است آموزش می دهیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی دسر خوشمزه و خاص ایتالیایی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای پاناکوتا
شیریک و نیم لیوان
شکرنصف لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ بسته
آب سردنصف لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

برای درست کردن پاناکوتا زعفرانی در ابتدا خامه را در ظرفی قرار می دهیم روی بخار آب می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا خامه کرم مانند و رقیق شود، کنار می گذاریم و در ظرفی آب سرد می ریزیم.

مرحله دوم

پودر ژلاتین را به آب سرد اضافه کرده و هم نمی زنیم و کمی صبر می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی بخار آب قرار داده و هم می زنیم تا رقیق شود و ژلاتین آماده شده را کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط  اجاق گاز قرار می دهیم و به آن شکر و زعفران دم کشیده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا دانه های شکر کاملا حل شود نباید بجوشد.

مرحله چهارم

در ادامه خامه بن ماری شده و ژلاتین حل شده را به شیر اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند مایع پاناکوتا زعفرانی آماده است از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

مایع پاناکوتا را کنار می گذاریم تا کمی از داغی بیافتد در این فاصله داخل قالب را با خیلی کم روغن مایع چرب می کنیم و مایع را در آن می ریزیم و برای دو تا سه ساعت در یخچال قرار می دهیم.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی دسر خوشمزه و خاص ایتالیایی طرز تهیه دسر پاناکوتا با بیسکویت پتی بور  طرز تهیه پاناکوتا به روش ساده  طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی  طرز تهیه پاناکوتا با خامه صبحانه  طرز تهیه دسر پاناکوتا بدون خامه  طرز تهیه دسر پاناکوتا با نشاسته  طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی  طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله

مرحله ششم

بعد از این که پاناکوتا زعفرانی خودش را گرفت لبه های آن را از ظرف جدا می کنیم و در ظرف سرو بر می گردانیم  و با خلال پسته به سلیقه خود تزئین نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 12 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.