طرز تهیه کرم کارامل بیسکویتی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کرم کارامل بیسکویتی

طرز تهیه کرم کارامل بیسکویتی خوشمزه مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل با بیسکویت پتی بور  طرز تهیه بیسکویت کاراملی  طرز تهیه کرم کارامل با خامه صبحانه  طرز تهیه دسر کرم بیسکویت  طرز تهیه دسر عربی مخملی  طرز تهیه دسر عربی بدون کرم کارامل  طرز تهیه دسر کاراملی  دسر عربی با بیسکویت پتی بور

دسر کرم کارامل یک دسر فرانسوی خیلی معروف و پر طرفدار است که در آشپزی ملل هم جایگاهش را پیدا کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل بیسکویتی خوشمزه  در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کرم 
بیسکوییت پتی بور۹۰ گرم
شیر۲ لیوان
شکرنصف استکان
تخم مرغ۳ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای کارامل
شکر۱ لیوان
آبیک چهارم لیوان

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

برای درست کردن کرم کارامل بیسکویتی در ابتدا تابه را روی اجاق گاز قرار می دهیم وقتی گرم شد یک لیوان شکر و یک چهارم لیوان آب را به آن می افزاییم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

اجازه می دهیم نیم ساعت با حرارت متوسط شکر در تابه بجوشد تا کاراملی شود در این فاصله مایع کرم را درست می کنیم بیسکویت ها را داخل مخلوط کن می ریزیم و به آن تخم مرغ ها را می افزاییم.

مرحله سوم

سپس شیر را به همراه شکر و وانیل اضافه می نماییم و دستگاه را روشن می کنیم تا همه مواد میکس و یکدست شوند، کارامل هم که آماده شده را داخل قالب سریع می ریزیم و قالب را می چرخانیم.

مرحله چهارم

علت سریع چرخاندن قالب این است که کارامل به دیواره های آن هم برسد سپس مایع را داخل قالب می ریزیم. در یک قابلمه بزرگتر از قالب مقداری آب می ریزیم و روی حرارت کم اجاق گاز می گذاریم.

مرحله پنجم

روی قالب کرم کارامل را با فویل می پوشانیم و در قابلمه قرار می دهیم طوری که نصف دیواره قالب در آب باشد درب قابلمه را می گذاریم تا برای یک ساعت با حرارت کم بپزد.

مرحله ششم

در انتها قالب را خارج می کنیم و با یک چاقوی خشک داخل کرم کارامل بیسکویتی می زنیم اگر تمیز خارج شد پخته است وقتی از داغی افتاد برای ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد.

مرحله هفتم

در ادامه از یخچال خارج می کنیم و با چاقو دور تا دور آن را جدا کرده و به ظرف سرو منتقل می کنیم، این دسر خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببریید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 28 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.