طرز تهیه سس انبه خوشمزه و خانگی با انبه تازه

طرز تهیه سس انبه

طرز تهیه سس انبه خوشمزه و خانگی با انبه تازه طرز تهیه سس انبه برای فلافل  طرز تهیه سس انبه کال  طرز تهیه سس انبه برای کیک   طرز تهیه سس انبه برای سمبوسه  طرز تهیه سس انبه بندری  طرز تهیه سس انبه تند ss hkfi

سس انبه یکی از سس های خوشمزه کنار غذاست که در کنار فلافل غذای معروف جنوبی سرو می شود سس انبه به روش های مختلفی درست می شود اما با انبه تازه طعم دیگری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس انبه خوشمزه و خانگی با انبه تازه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای سس انبه
انبه خلالی شده۱ کیلو
سیر له شده۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ استکان
سرکه ۱/۵ لیوان۱/۵ لیوان
پودر گشنیز ‌‌۱ قاشق غذاخوری
فلفل عنابی۱ قاشق غذاخوری
ادویه ترشی یک دوم قاشق غذاخورییک دوم قاشق غذاخوری
سیاهدونهیک دوم قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده با سرکه۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس انبه

مرحله اول

برای درست کردن سس انبه جنوبی در ابتدا انبه های تازه را بشویید و کاما خشک کنید سپس هسته آن را جدا کرده و روی تخته آشپزخانه قرار داده و به صورت خلالی برش دهید.

مرحله دوم

به انبه ها نمک و زردچوبه بپاشید با دست ماساژ دهید و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود و انبه ها را داخل یک قابلمه بریزید و سرکه سیر، ادویه ترشی را به همراه پودر گشنیز بیافزایید.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل عنابی و شکر را نیز اضافه می کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می نماییم و قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید و انبه ها نرم شوند.

مرحله چهارم

وقتی انبه ها نرم شدند زعفران دم کرده با سرکه را می افزاییم و هم می زنیم سپس شعله اجاق گاز را خاموش می نماییم و با هر وسیله ای که دارید انبه را پوره می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سیاه دانه را اضافه می نماییم و هم می زنیم و اجازه می دهیم که سس انبه خنک شود سپس داخل شیشه تمیز و کاملا خشک بریزید و درب شیشه را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات آشپزی سس انبه

اگر سس انبه بعد از آماده شدن غلیظ بود می توانید سرکه را کم کم به آن بیافزایید تا به غلظت دلخواه برسد.

 

بروز رسانی توسط در سه شنبه 18 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.