طرز تهیه کدو تنبل سرخ شده خوشمزه و خانگی برای شب یلدا

طرز تهیه کدو تنبل سرخ شده خوشمزه و خانگی برای شب یلدا

طرز تهیه کدو تنبل سرخ شده کدو حلوایی سرخ شده یک دسر جذاب و خوشمزه است که می توانید در شب یلدا کنار …

طرز تهیه حلوای لبو مجلسی و خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه حلوای لبو مجلسی و خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه حلوای لبو یکی از دسرهای خوشمزه ای که می توانید امسال برای شب یلدا آماده کنید حلوای لبو است که با …

طرز تهیه دسر انار قالبی با بیسکویت پتی بور برای شب یلدا

طرز تهیه دسر انار قالبی با بیسکویت پتی بور برای شب یلدا

طرز تهیه دسر انار یکی از دسرهای ساده ای که برای شب یلدا می توانید به راحتی درست کنید این دسر خوشمزه و …

طرز تهیه حلوا رولی

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو برای مناسبت های مذهبی طرز تهیه حلوا ویفری  طرز تهیه حلوا رولتی مجلسی  طرز تهیه حلوا رولتی بدون نان میکادو   طرز تهیه حلوا با نون بستنی  طرز تهیه حلوا رولتی  طرز تهیه حلوا رولی با خرما  طرز تهیه حلوا رولی دو رنگحلوا رولی یک دسر خوشمزه و یک گزینه مناسب برای پذیرایی در مراسم های مذهبی ماه محرم و صفر است که به سادگی در منزل می توانید آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو برای مناسبت های مذهبی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای حلوا رولی
آردیک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
کره۲۵ گرم
نان میکادویک عدد

 

مواد لازم برای شهد حلوا
شکریک و نیم لیوان
آبیک لیوان
گلابنصف لیوان
پودر زعفراننوک قاشق چای خوری
پودر هل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوا رولی

مرحله اول

برای درست کردن حلوا رولی در ابتدا شهد را درست می کنیم شکر و آب را به همراه زعفران و پودر هل در ظرفی می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا دانه های شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

وقتی شهد آماده شد کنار می گذاریم در قابلمه ای آرد و روغن را ریخته و روی حرارت می گذاریم و هم می زنیم و به دلخواه کره هم می توانید برای طعم بهتر اضافه نمایید.

مرحله سوم

مواد داخل قابلمه را هم می زنیم تا آرد سرخ شود و رنگش طلایی مایل به قهوه ای گردد این کار حدود ده تا پانزده دقیقه طول می کشد سپس شربت را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

به هم زدن ادامه می دهیم تا حلوا خودش را در وسط قابلمه جمع کند و چند بار دسته های قابلمه را می گیریم و حلوا را تکان می دهیم سپس یک نان میکادو روی میز کار روی یک پلاستیک پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حلوا را به صورت یکنواخت روی نان می ریزیم اگر حلوا زیادی داغ باشد نان را لاستیکی می کند و اگر زیادی سرد باشد نمی شود نان را رول کرد و می شکند پس به دمای حلوا دقت کنید.

مرحله ششم

با قاشق روی تمام سطح نان را حلوا می مالیم سپس دو الی سه دقیقه صبر می کنیم تا گرمای حلوا به نان منتقل شود سپس به آرامی و با حوصله با کمک پلاستیک شروع به رول کردن می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه حلوا را در یک سینی گذاشته و برای دو ساعت داخل یخچال می گذاریم اگر عجله داشتید برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید بعد از گذشت این زمان خارج کرده و با چاقو برش یک سانتی بزنید.

مرحله هشتم

برای برش زدن از چاقو تیز یا اره ای استفاده نمایید و حلوا رولی را در ظرف سرو قرار داده و به دلخواه تزئین نمایید و برای مراسم های مذهبی به ویژه در ماه محرم و صفر از آن استفاده کنید. نوش جان.

نکات حلوا رولی

مهمترین نکته در حلوا رولی این است که زمانی که حلوا را روی نان می گذارید حلوا از داغی بیافتد ولی سرد نباشد تا بتوانید به راحتی نان میکادو را رول کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.