طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه با بافت نرم و خامه ایی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه با بافت نرم و خامه ایی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی پودینگ شکلاتی یک دسر خوشمزه است که برای کسانی که عاشق شکلات هستند یک گزینه عالی است و برای …

طرز تهیه حلوای ساده و خوشمزه با آرد گندم برای سفره افطار

طرز تهیه حلوای ساده و خوشمزه با آرد گندم برای سفره افطار

طرز تهیه حلوای ساده یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی که در مراسم های خاص و سفره افطار سرو می شود حلوا است که با …

طرز تهیه باسلوق خوشمزه خانگی با نشاسته مرحله به مرحله

طرز تهیه باسلوق خوشمزه خانگی با نشاسته مرحله به مرحله

طرز تهیه باسلوق باسلوق از دسرهای خوشمزه و تنقلاتی است که برای پذیرایی از مهمان ها در کنار یک نوشیدنی گرم می توانید …

طرز تهیه مسقطی

طرز تهیه حلوای مسقطی شیرازی کش دار و خوشمزه طرز تهیه مسقطی کشدار با نشاسته  طرز تهیه مسقطی شیرازی طرز تهیه مسقطی ساده طرز تهیه مسقطی بازاری  طرز تهیه مسقطی شفاف  طرز تهیه حلوای مسقطی کشدار  طرز تهیه حلوای مسقطی بحرینی  طرز تهیه مسقطی زعفرانی

مسقطی یک حلوای خوشمزه و خوش عطر و بو است که برای دسر می توانید در مهمانی ها سرو کنید و بدرخشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای مسقطی شیرازی کش دار و خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم مسقطی
شکریک و نیم لیوان
آب۴ لیوان
آب لیموترشچند قطره یا مقداری جوهرلیمو
نشاسته گل۱ لیوان
گلابنصف لیوان
زعفران غلیظبه مقدار کافی
روغن مایعیک سوم لیوان
کره۳۰ گرم
خلال بادام تفت دادهیک سوم لیوان

طرز تهیه مسقطی شیرازی

مرحله اول

در ابتدا یک و نیم لیوان شکر را با ۴ لیوان آب مخلوط می کنیم و چند قطره آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم روی اجاق گاز تا با حرارت ملایم شکر در آب حل شود ولی نجوشد.

مرحله دوم

نشاسته گل یا همان نشاسته گندم را در ظرف دیگری می ریزیم و دو لیوان آب به آن می افزاییم و با همزن دستی هم می زنیم تا نشاسته در آب باز شود و آن را به شربت روی اجاق می افزاییم.

مرحله سوم

حرارت باید ملایم باشد و برای نیم ساعت به طور مداوم مایع را روی گاز هم می زنیم تا نشاسته پخته شود و بوی خامی آن گرفته شود سپس گلاب و زعفران غلیظ را افزوده و نیم ساعت دیگر هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع و کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره در مایع آب شود و نیم ساعت دیگر باید به هم زدن روی حرارت ادامه دهید سپس خلال بادام را در تابه تفت می دهیم.

مرحله پنجم

با تفت دادن خلال خامی آن گرفته می شود و طعم بهتری پیدا می کنید سپس به مواد قبلی اضافه می کنیم و هم می زنیم این هم زدن را تا جایی ادامه می دهیم که رد قاشق روی مواد بماند.

مرحله ششم

وقتی صدای روغن را کف قابلمه مسقطی بشنوید و رد قاشق بماند نشان دهنده این است که مسقطی آماده شده است می توانید آن را در قالب سیلیکونی بریزید یا هر قالبی که دارید بریزید.

مرحله هفتم

اگر قالب نداشتید می توانید در ظرفی ریخته و بعد از سرد شدن برش بزنید که معمولا این برش ها به شکل لوزی هستند. در کل پخت مسقطی حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان می برد.

مرحله هشتم

هر چقدر زمان پخت طولانی تر باشد و با حرارت کمتری انجام شود نشاسته بهتر می پزد و بوی خامی آن گرفته می شود و در نهایت کیفیت و طعم مسقطی بهتر و خوشمزه تر خواهد شد.

مرحله نهم

برای ریختن مسقطی در قالب یا ظرف مورد نظر نیازی به چرب کردن آن ندارید و می توانید مستقیما مسقطی را در قالب یا ظرف برای برش بریزید بعد از یک ساعت که در محیط بماند کاملا سفت می شود.

مرحله دهم

مسقطی را اگر به اندازه کافی روی حرارت نگذارید و قوام کافی نداشته باشد بعد از پخت سفت نمی شود و زمانی که در یخچال بگذارید آب می اندازد و ظاهر بدی پیدا می کند.

مرحله یازدهم

در نهایت مسقطی را از قالب خارج کنید و در ظرف سرو بگذارید و روی آن را با غنچه گل تزئین کنید و در مهمانی ها به عنوان دسر سرو نمایید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

روش نگهداری مسقطی

اگر قصد دارید که مسقطی را برای مدت طولانی نگه‌داری کنید حتما باید آن را درون ظرف دربسته و درون یخچال نگه‌داری نمایید. این شیرینی حدود ۳ تا ۴ ماه درون یخچال قابل نگه‌داری می باشد. به طور کلی هر چیزی تازه ترش بهتر است و طعم و کیفیت بهتری دارد پس سعی کنید به اندازه درست کنید که برای مدت زیادی در یخچال نماند.

برش زدن مسقطی

برای برش زدن مسقطی عجله نکنید درست است که ذوق دارید که زودتر نتیجه کار خود را ببینید ولی با عجله کردن شکل کار را خراب می کنید اجازه دهید مسقطی کاملا سرد شود سپس با چاقوی تیز و چرب شده با آرامش و حوصله مسقطی را برش بزنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.