طرز تهیه محلبی با کادایف دسر شیک و خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه محلبی

طرز تهیه محلبی با کادایف دسر شیک و خوشمزه ترکیه ای طرز تهیه محلبی با بیسکویت محلبی با شعریه دسر کادایف مجلسی طرز تهیه دسر کادایف طرز تهیه محلبی با خامه طرز تهیه محلبی عربی محلبی با ژلاتین محلبی یعنی چه

محلبی یک دسر خوشمزه و شیک برای سرو در مهمانی ها است که بسیار ساده و سریع می توانید تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی با کادایف دسر شیک و خوشمزه ترکیه ای در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  دسر محلبی
رشته کاداییف۲۰۰گرم
کره۱۲۰گرم
شیرنیم لیتر
آردنصف لیوان دسته دار فرانسوی
نشاسته ذرت یا گندم۵ قاشق غذاخوری
شکردوسوم لیوان
وانیلیک دوم قاشق چای خوری
خامه صبحانه۱۰۰گرم

طرز تهیه محلبی با کادایف

 

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن این دسر خوشمزه رشته های کادایف را با دست خرد کنید اگر رشته ها تر هستند با قیچی این کار را انجام دهید سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله ۷۰ گرم از کره ای که داریم را داخل تابه می ریزیم تا آب شود و رشته های کادایف را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و رنگ قهوه ای طلایی به خود بگیرند.

مرحله سوم

نکته ای که باید هنگام سرخ کردن رشته های کادیف به آن دقت کنید این است که باید مرتب با قاشق هم بزنید تا همه با هم سرخ شوند و رشته ها نسوزند که دسر خراب شود.

مرحله چهارم

نصف رشته ها را داخل ظرف سرو بریزید می تواند یک ظرف پیرکس ساده باشد و روی رشته ها را کاملا با یک قاشق صاف کنید و بگذارید کنار تا کاملا سرد شود تا مواد محلبی را آماده کنیم.

مرحله پنجم

داخل یک قابلمه که روی حرارت کم گذاشتیم آرد و نشاسته را به همراه شیر و شکر مخلوط می کنیم و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود برای این کار می توانید از همزن دستی استفاده کنید.

مرحله ششم

در این مرحله بقیه کره ای که داشتیم را با خامه و وانیل به مواد روی حرارت می افزاییم و هم می زنیم این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا کاملا خامه و کره حل شوند و مایع یکدستی داشته باشیم.

مرحله هفتم

کرمی که آماده شده را سریع روی رشته ها می ریزیم و روی آن را با کاردک کاملا صاف می کنیم و بقیه رشته های کادایف که داشتیم را روی کرم می ریزیم و تمام سطح آن را می پوشانیم.

مرحله هشتم

دسر خوشمزه محلبی را داخل یخچال می گذاریم برای مدت ۵ الی ۶ ساعت، سپس خارج کرده برش می زنیم و با توت فرنگی یا هرچیزی که دوست دارید تزئین کنید و برای سرو آماده است.

مرحله نهم

دسر خوشمزه ترکیه ای آماده شده و می توانید برای مهمانی ها و خانواده این دسر خوشمزه و خاص را درست کنید و یک پذیرایی ویژه داشته باشید و از خوردن آن لذت ببریید.نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.