طرز تهیه کیک عسل خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک عسل

طرز تهیه کیک عسل خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی با عسل  طرز تهیه کیک عسل روسی  طرز تهیه کیک عسلی بدون فر  طرز تهیه کیک با عسل بدون شکر  طرز تهیه ی کیک عسل و گردو  طرز تهیه کیک عسلی شکلاتی  کیک مدوویک چیست cake ;d; usg

 

کیک عسل یک کیک خوشمزه و مقوی است که بافت نرم و پنبه ای دارد و برای میان وعده و عصرانه گزینه جذابی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عسل خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک عسل
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
آردیک پیمانه به اضافه دو قاشق غذاخوری
شیریک چهارم پیمانه
عسل۴ قاشق غذاخوری
آب داغ۱ قاشق غذاخوری
شکر یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت۱ قاشق مربا خوری
کره یا روغن مایع۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک عسل

مرحله اول

برای درست کردن کیک عسل در ابتدا شیر و کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت اجاق گاز می گذاریم تا کره آب شود و از روی حرارت بر می داریم، آرد را با بکینگ پودر و نشاسته ذرت مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

مخلوط آرد را دو تا سه بار الک می کنیم سپس ۴ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق آب داغ مخلوط می کنیم تا رقیق شود و کنار می گذاریم در ظرفی تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل می ریزیم.

مرحله سوم

برای ده دقیقه با همزن تخم مرغ را می زنیم تا حجیم و کشدار شود بعد عسل را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم سپس ترکیب آرد و نشاسته ذرت و بکینگ پودر را در دو مرحله می افزاییم.

مرحله چهارم

با لیسک مواد را با هم مخلوط می کنیم این کار را به صورت دورانی انجام می دهیم تا پف تخم مرغ نخوابد و آرد کاملا باز شود و گوله گوله نشود وقتی خمیر یکدست شد شیر و کره را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه آرام به هم زدن ادامه می دهیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند، می توانید از قالب لوف یا مستطیل شکل استفاده کنید با ابعاد ۱۰ در ۲۵، کف قالب را با روغن مایع و آرد کاملا چرب می کنیم.

مرحله ششم

مایع کیک عسل را در قالب می ریزیم و قالب را چند بار روی صفحه کار می زنیم تا هوای آن خارج شود و برای تزئین از پرک بادام روی کیک استفاده می کنیم ماکروفر را در حالت کانوکشن می گذاریم.

مرحله هفتم

با دمای ۱۶۰ درجه از یک ربع قبل گرم می کنیم و برای حدود ۳۵ دقیقه زمان لازم داریم تا کیک عسل بپزد سپس از فر خارج کرده و یک ربع صبر می کنیم و از قالب بیرون می آوریم.

مرحله هشتم

کیک را داخل ظرف سرو می گذاریم و تا گرم است روی آن عسل می ریزیم و بعد از خنک شدن برش زده و سرو می نماییم این کیک خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.