طرز تهیه برساق شیرینی محلی خوشمزه و مخصوص بدون فر

طرز تهیه برساق شیرینی محلی خوشمزه و مخصوص بدون فر

طرز تهیه برساق برساق یک شیرینی محلی خوشمزه است که می توانید بدون فر در منزل درست کنید و برای یک عصرانه عالی …

طرز تهیه کیک یزدی خانگی خوشمزه و مخصوص با عسل

طرز تهیه کیک یزدی خانگی خوشمزه و مخصوص با عسل

طرز تهیه کیک یزدی خانگی کیک یزدی یکی از کاپ کیک های ایرانی است که سالیان سال در قنادی ها پخته و در …

طرز تهیه سوفله پنکیک ژاپنی خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه سوفله پنکیک ژاپنی خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه سوفله پنکیک سوفله پنکیک به همراه میوه یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای شروع یک روز خوب و بی نظیر است، …

طرز تهیه کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه و مجلسی به روش قنادی کیک زردآلو با ماست طرز تهیه کیک مغزدار خانگ کیک زردآلو بدون کره طرز تهیه کیک مغزیجات کیک زردآلو با خامه کیک زردآلو با شیر طرز تهیه کیک اسفنجی مغزدار طرز تهیه کیک خیس میوه ای

یکی از کیک های خوشمزه فصل تابستان کیک زردآلو است که با یک لیوان چای در یک عصر تابستانی خیلی می چسبد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  کیک زردآلو
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۲۰ گرم
آرد قنادییک و نیم لیوان
شکریک لیوان
نشاسته ذرتیک سوم لیوان
وانیلیک سوم قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
ماستنصف لیوان
زردآلو۵۰۰ گرم

طرز تهیه کیک زردآلو با ماست

مرحله اول

اولین کاری که برای پخت این کیک خوشمزه باید انجام بدهید روشن کردن فر در دمای ۱۶۰ درجه است تا مواد کیک را آماده کنیم  یک ربع گذشته و فر هم حسابی گرم شده و می توانیم مایع کیک را داخل فر قرار بدهیم .

مرحله دوم

زردآلوها را تمیز شسته و اجازه دهید آبش برود سپس هسته گرفته و روی تخته آشپزخانه قرار داده و برش می زنیم برای داخل کیک ۸ قسمت و روی کیک به ۴ قسمت هر زردآلو را برش می دهیم.

مرحله سوم

کره، شکر و وانیل را با هم در ظرفی مخلوط می کنیم و با قاشق هم می زنیم وقتی این مواد به خورد هم رفتند از همزن استفاده می کنیم این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا به یک بافت پفکی و روشن برسد.

مرحله چهارم

برای رسیدن به بافت پفکی حدود ۵ دقیقه باید با همزن برقی مواد را بزنید سپس سه عدد تخم مرغی را که از قبل بیرون یخچال گذاشتیم تا به دمای محیط برسد را یک عدد یک عدد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

هر تخم مرغ را که اضافه می کنید یک دقیقه با همزن بزنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و بعد ماست را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با بقیه مواد هم می زنیم بیشتر لازم نیست.

مرحله ششم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آرام آرام الک می کنیم و به مایع کیک می افزاییم و هم می زنیم تا کاملا آرد در مایع باز شود و نشاسته ذرت را هم با الک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

با لیسک همه مواد را هم می زنیم تا آرد گوله شده ای در مایع نباشد و مایع یکدست شود می توانید برای چند ثانیه در آخر با دور کند همزن مایع را بزنید تا کاملا یکدست شود این مایع کمی غلیظ است.

مرحله هشتم

۱ قاشق آرد و ۲ قاشق روغن را با هم مخلوط می کنیم و داخل قالب کیک را کاملا با این مواد پوشش می دهیم و با فرچه به همه جای قالب از این مایع می مالیم این کار مانع چسبیدن کیک به قالب می شود.

مرحله نهم

نصف مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و با قاشق سطحش را صاف می کنیم و زردآلوها ۸ قسمت شده را از سمتی که می خواهیم روی کیک بگذاریم به آرد آغشته می کنیم و روی مایع کیک می گذاریم.

مرحله دهم

بقیه مایع کیک را در قالب می ریزیم و سطحش را صاف کرده و زردآلو های ۴ قسمت شده را از قسمت پوست روی آن می چینیم و با بادام پرک شده و خلال پسته یا هرچیزی دوست دارید تزئین می کنیم.

مرحله یازدهم

قالب را در فر از یک ربع قبل گرم شده در دمای ۱۶۰ درجه برای ۵۰ دقیقه قرار می دهیم تا کیک کاملا بپزد و برای این کار می توانید با خلال کیک را تست کنید اگر به خلال نچسبد پخته است.

مرحله دوازدهم

بعد از گذشت ۵۰ دقیقه کیک را بیرون بیاورید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود سپس از قالب خارج کرده و در ظرف سرو گذاشته و برش بزنید و از خوردن این کیک خوشمزه لذت ببریید. نوش جان.

نکته کیک زردآلو

اگر زردآلوهایی که تهیه کردید شیرین نیستند می توانید دو قاشق شکر روی آنها بپاشید و برای ده دقیقه در تابه با حرارت کم بپزید بعد روی کیک بگذارید یا در انتها روی آن ها عسل بریزید تا شیرین تر شوند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.