طرز تهیه شیرینی ملکه بادام مجلسی و شیک به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام مجلسی و شیک به روش قنادی طرز تهیه ملکه بادام ساده  طرز تهیه شیرینی ملکه بادام با تصویر  طرز تهیه شیرینی ملکه بادام بدون فر  طرز تهیه ملکه بادام با پیمانه  طرز تهیه ملکه بادام  طرز تهیه ملکه بادام طرز تهیه ی شیرینی ملکه بادام 

شیرینی ملکه بادام یک شیرینی خوشمزه و مجلسی برای مهمانی ها و دورهمی های ویژه است که با دست پخت خود در آن بدرخشید جذابیت این شیرینی به این است که در کنار یک بافت نرم، تردی خلال بادام را زیر دندان خود احساس می کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ملکه بادام مجلسی و شیک به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
کره نرم۱۰۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
خامه صبحانه۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
عرق هلیک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
آرد۱۹۰ گرم

مواد لازم برای سس روی خمیر
کره۴۰ گرم
خامه صبحانه۲۵ گرم
شکر۵۰ گرم
عسل۱۰۰ گرم
خلال بادام۱۰۰ تا۱۲۰ گرم
زعفران۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی ملکه بادام ابتدا کره نرم شده را با پودر قند در ظرفی می ریزیم و برای یک تا دو دقیقه با همزن برقی می زنیم تا خوب مخلوط شود سپس خامه را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

خامه را هم با مواد قبلی می زنیم وقتی یکدست شد تخم مرغ را به همراه وانیل و عرق هل اضافه می کنیم و برای یک تا دو دقیقه دیگر می زنیم سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آرد را به مواد شیرینی می افزاییم و با همزن برقی می زنیم تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشیم ظرف را کمی چرب می کنیم و خمیر را با ضخامت نیم سانت پهن می کنیم و کمی دیواره می دهیم.

مرحله چهارم

روی خمیر را با چنگال چند بار می زنیم و سوراخ ریز ایجاد می کنیم ماکروفر را در حالت کانوکشن از یک ربع قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم می کنیم برای یک ربع خمیر را داخل آن می گذاریم تا نیم پز شود.

مرحله پنجم

در این فاصله سس روی خمیر را آماده می کنیم کره را به همراه شکر و عسل در ظرفی می ریزیم و مخلوط می کنیم و روی شعله ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا زمانی که شکر حل شود.

مرحله ششم

در این مرحله خلال بادام و زعفران دم کشیده را اضافه می نماییم و با هم مخلوط کرده، سس که آماده شد روی خمیر نیم پز می ریزیم و ظرف را برای یک ربع دیگر با دمای ۱۷۰ درجه در ماکروفر می گذاریم.

مرحله هفتم

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه شیرینی ملکه بادام آماده است بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود سپس برش دهید و در ظرف سرو قرار دهید و از خوردن آن با یک چای خوشمزه لذت ببریید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.