طرز تهیه قطاب شیرینی خوشمزه و قدیمی یزدی به روش قنادی

طرز تهیه قطاب

طرز تهیه قطاب شیرینی خوشمزه و قدیمی یزدی طرز تهیه قطاب قدیمی  طرز تهیه قطاب ساده بدون فر  طرز تهیه قطاب یزدی  طرز تهیه قطاب با ماست  طرز تهیه قطاب کرمانی  طرز تهیه قطاب آملی  طرز تهیه قطاب با خمیر مایه rxhf

شیرینی قطاب یک شیرینی اصیل و قدیمی ایرانی است که به شهر زیبای یزد بر می گردد که بسیار ساده می توانید با مواد متنوعی در خانه درست کنید و لذت ببریید این شیرینی می تواند در کنار یک چای داغ وسیله پذیرایی فوق العاده ای برای یک مهمانی عصرانه باشد و در مهمانی های خاص با دستپخت ویژه خود یک شیرینی خانگی تدارک ببینید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب شیرینی خوشمزه و قدیمی یزدی به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم قطاب
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماستنصف لیوان(دسته دار فرانسوی)
آردحدود یک و نیم لیوان
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
مغز گردو و بادام۱۰۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چای خوری
پودر دارچیننصف قاشق چای خوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قطاب

مرحله اول

برای درست کردن خمیر قطاب ماست و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط می کنیم سپس بکینگ پودر و روغن را اضافه کرده، وقتی کاملا هم زدیم آرد الک شده را اضافه می افزاییم.

مرحله دوم

آرد را در دو تا سه مرحله به مایع شیرینی می افزاییم تا کاملا باز شود و گوله گوله نشود آردر را تا جایی اضافه می کنیم و ورز می دهیم که خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم و به دست نچسبد.

مرحله سوم

روی خمیر قطاب را با یک دستمال تمیز می پوشانیم و در محیط آشپزخانه برای نیم ساعت استراحت می دهیم در این فاصله مغز گردو و بادام را با پودر قند، پودرهل و پودر دارچین داخل غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

غذاساز را روشن کرده و همه مواد را با هم میکس و حسابی ریز کرده و یک قاشق غذاخوری گلاب افزوده و با مواد مخلوط می کنیم تا حسابی سفت شود اگر گلاب زیاد باشد باعث ترک شیرینی می شود.

مرحله پنجم

خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می کنیم سپس با کاتر گرد قالب می زنیم این قالب های فلزی در شکل و سایز متفاوت در لوازم قنادی ها موجود است سپس از مغزیجات وسطش می گذاریم.

مرحله ششم

خمیر را می بندیم یعنی توی دست گرد می کنیم که مواد وسط خمیر بماند و اضافی خمیر را می گیریم و در روغن نسبتا داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود سپس از تابه خارج می کنیم .

مرحله هفتم

اجازه دهید از داغی بیافتد سپس در پودر قند بزنید و در ظرف سرو قرار دهید و با غنچه گل محمدی تزئین نمایید این شیرینی های خوشمزه را کنار یک نوشیدنی گرم میل کنید و لذت ببریید. نوش جان.

نکات شیرینی قطاب

اگر قالب در دسترس ندارید یک تکه خمیر بردارید و در دست باز کنید مواد میانی قطاب را بگذارید و در دست گرد کنید، از گلاب به اندازه گفته شده استفاده کنید این خمیر باید سفت باشد و گلاب زیادی باعث ترک خوردن شیرینی قطاب می شود. حتما اجازه دهید شیرینی شما ولرم شود سپس در خاک قند بزنید.

 کالری شیرینی قطاب

شیرینی قطاب شیرینی محلی یزد و کرمان است که عطر و طعم دلپذیری دارد اما این شیرینی خوشمزه بسیار پر کالری می باشد در هر قطاب حدود ۱۲۰ کالری انرژی وجود دارد پس در خوردن آن دقت کنید تا دچار اضافه وزن نشوید.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 9 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.