طرز تهیه کیک فندق خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کیک فندق

طرز تهیه کیک فندق خوشمزه به روش قنادی طرز تهیه پرطرفدارترین کیک خانگی طرز تهیه کیک دوقلو شکلاتی طرز تهیه انواع کیک و شیرینی طرز تهیه دسر یخچالی کیک فندقی بدون فر طرز تهیه سس شکلات فندقی کیک فندقی شکلاتی

کیک فندق یک کیک خوشمزه است که به راحتی می توانید آن را درست کنید و در کنار یک چای داغ برای عصرانه یک عصر زیبا بسازید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فندق خوشمزه به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک فندق
تخم مرغ۵ عدد زرده و سفیده جدا
ماست هم زدهنصف پیمانه
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آرد قنادیسه چهارم پیمانه
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
مغز فندق خامیک استکان
شکلات چیپسینصف استکان
شکرنصف پیمانه

طرز تهیه کیک فندق

مرحله اول

فندق ها را شکسته و مغز آن ها را جدا می کنیم و داخل آسیاب می ریزیم و ریز خرد می کنیم بعد داخل تابه که از قبل گرم کرده ایم می ریزیم و چند دقیقه تفت می دهیم سپس کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم کنار گذاشته سپس در ظرفی که می خواهیم مایع کیک را آماده کنیم ماست  هم زده را می ریزیم و زرده تخم مرغ را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

روغن و وانیل را به آن افزوده و برای دو دقیقه با همزن برقی می زنیم تا رنگ مایع روشن شود و کف کند سپس آرد قنادی و آرد برنج و بکینگ پودر را الک کرده و کم کم به مایع کیک اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

همه مواد را با هم زن دستی با هم مخلوط می کنیم تا آرد در مایع کیک کاملا باز شود سپس سفیده ها را با همزن خشک و تمیز می زنیم وقتی کمی کف کرد شکر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

هم زدن سفیده ها با شکر را با دور تند همزن آنقدر ادامه می دهیم تا سفید و پفکی شود سپس در سه مرحله سفیده ها را به مخلوط زرده ها اضافه می کنیم و با همزن دستی یا لیسک هم می زنیم.

مرحله ششم

به آرامی و در یک جهت مایع کیک را هم می زنیم تا پف سفیده نخواید وقتی همه مواد را با هم مخلوط کردیم فندق های ریز شده و شکلات چیپسی را به مایع اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در انتها کف قالب را کاغذ روغنی می اندازیم یا با روغن چرب می کنیم و مایع کیک را داخل آن می ریزیم ماکاروفر را با دمای ۱۴۰ درجه از ۱۵ دقیقه قبل گرم می کنیم و قالب را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

می توانید از فر برقی یا فر گازی و توستر هم برای پخت کیک فندق استفاده نمایید که دمای آن باید ۱۵۰ درجه باشد و برای پخت این کیک حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه زمان لازم داریم تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

قبل از خارج کردن کیک از فر حتما یک خلال دندان چوبی را داخل آن فرو کنید تا مطمئن شوید که کیک کاملا پخته است اگر از مایع کیک به خلال چسبید هنوز پخته نشده است و زمان لازم دارد.

مرحله دهم

کیک را از فر خارج کنید و صبر کنید که سرد شود سپس داخل ظرف سرو منتقل کنید و با نوتلا و فندق تزئین کنید این کیک خوشمزه می تواند یک عصرانه دلپذیر برای در کنار خانواده بودن باشد. نوش جان.

طرز تهیه کیک فندق خوشمزه به روش قنادی طرز تهیه پرطرفدارترین کیک خانگی طرز تهیه کیک دوقلو شکلاتی طرز تهیه انواع کیک و شیرینی طرز تهیه دسر یخچالی کیک فندقی بدون فر طرز تهیه سس شکلات فندقی کیک فندقی شکلاتی

نکات کیک فندق

در کیک فندق حتما از فندق تازه استفاده کنید و فندق ها را تفت بدهید تا رنگش تغییر کند و بو داده شود در طعم نهایی کیک و خوشمزگی آن بسیار موثر است اگر دوست ندارید خرده های فندق را زیر دندان احساس کنید فندق را پودر کنید ولی فندق ریز شده در زیبایی بافت کیک هم موثر است.

خواص فندق

جالب است بدانید که فندق مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان بدن را از استرس اکسیداتیو که می‌تواند باعث خراب شدن ساختار سلول، سرعت بخشیدن به پیری، سرطان و بیماری های قلبی شود، دور نگه دارد و محافظت نماید. تحقیقات نشان داده است که فندق برای سلامت قلب بسیار مفید و موثر است. وجود  آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب سالم، ظرفیت آنتی‌اکسیدانی فندق را بالا می برد و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد. استفاده کردن از فندق موجب کاهش چربی خون و افزایش سطح ویتامین E می گردد. در حقیقت به‌نظر می‌رسد که وجود اسیدهای چرب، فیبر غذایی، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و منیزیم به تعادل فشار خون کمک فراوانی می‌ نماید.

کالری فندق

جالب است بدانید که فندق یک ماده غذایی خوشمزه اما پر کالری به حساب می آید. قابل ذکر است که کالری فندق در هر ۱۰۰ گرم ۶۲۸ کالری و در هر ۱۰ عدد ۸۸ کالری می باشد. در حالی که در فندق بو داده و روغن فندق میزان کالری متفاوت است. کالری فندق در هر ۱۰۰ گرم فندق بو داده دارای ۶۴۶ کالری می باشد و یک قاشق غذاخوری روغن فندق دارای ۱۲۰ کالری می باشد.

بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.