طرز تهیه فرنی دو رنگ خامه ای خوشمزه سه سوته

طرز تهیه فرنی

طرز تهیه فرنی دو رنگ خامه ای خوشمزه سه سوته طرز تهیه فرنی دو رنگ با کاکائو طرز تهیه فرنی دو رنگ با نشاسته طرز تهیه فرنی سه رنگ طرز تهیه فرنی صبحانه طرز تهیه فرنی برای ۴ نفر طرز تهیه فرنی دو رنگ با زعفران

فرنی یک دسر خوشمزه و قدیمی است که در بسیاری از شهرهای ایران به خصوص شمال کشور برای زمان افطار نیز آماده می شده است و یک خوراکی خوشمزه و مقوی برای بچه هاست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی دو رنگ مجلسی و خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۳ لیوان
آرد برنج۳ قاشق غذاخوری سرپر
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سرپر
شکر۴ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
زعفران۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
پودرهلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه فرنی

مرحله اول

برای درست کردن فرنی در یک قابلمه کوچک نشاسته ذرت، آرد برنج و شکر را به همراه شیر اضافه می کنیم و روی اجاق گاز روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم.

مرحله دوم

وقتی مایع فرنی کمی غلیظ شد حرارت را کم می کنیم و گلاب را به مواد اضافه می نماییم و مرتب هم می زنیم تا غلظت مایع بیشتر از قبل شود سپس کره و خامه را نیز می افزاییم.

مرحله سوم

و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند فرنی آماده است. یک بخش را سفید نگه می داریم و بخش دیگر را پودر هل و زعفران می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم.

مرحله چهارم

برای یک دقیقه دیگر روی حرارت هم می زنیم تا فرنی زعفرانی هم آماده شود سپس در ظرف های یک نفره ابتدا از مایع فرنی سفید ریخته و سپس روی آن از مایع فرنی زعفرانی می ریزیم.

مرحله پنجم

می توانید روی فرنی را با غنچه گل محمدی تزیین کنید یا با پرک بادام و خلال پسته این کار را انجام دهید و فرنی ها را یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود یا به صورت گرم میل کنید.

مرحله ششم

این فرنی خوشمزه و خوش عطر را با بافت خامه ای که دارد می توانید برای افطار یا دسر برای مهمانی استفاده کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

کالری فرنی

کالری این دسر خوشمزه در اندازه یک لیوان فرنی ۲۵۰ کالری می باشد و در اندازه ۱۰۰ گرم فرنی ۱۱۷ کالری است .

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 27 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.