طرز تهیه دسر ژله ای شیک و متفاوت با شیر عسلی

طرز تهیه دسر ژله ای

طرز تهیه دسر ژله ای شیک و متفاوت با شیر عسلی طرز تهیه دسر ژله ای با خامه طرز تهیه دسر ژله ای با بیسکویت طرز تهیه دسر ژله ای با شیر طرز تهیه ژله میوه ای طرز تهیه دسر ژله ای لیوانی طرز تهیه دسر ژله ای ساده طرز تهیه پودر ژله  طرز تهیه انواع ژله

دسر ژله ای یک دسر خوشمزه و ساده است که می توانید برای مهمانی ها استفاده کنید و بدرخشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ژله ای شیک و متفاوت با شیر عسلی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای دسر ژله ای
شیرعسلی۱ قوطی
خامه صبحانه۱ بسته ۲۰۰ گرمی
شیر۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب داغ۵ قاشق غذاخوری
پودر ژله۲ بسته طعم دلخواه
آب داغ۳ لیوان

طرز تهیه دسر ژله ای با شیر عسلی

مرحله اول

یرای درست کردن این دسر ژله ای خوشمزه در ابتدا پودر ژلاتین را با ۵ قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط می کنیم و روی بخار آب می گذاریم تا با روش بن ماری رقیق و شفاف شود.

مرحله دوم

ژلاتین آماده شده را می گذاریم کنار تا از داغی بیافتد و به دمای محیط برسد. خامه را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

داخل مخلوط کن یک قوطی شیرعسلی را به اضافه خامه یکدست شده و شیر و ژلاتین می ریزیم و دستگاه را روشن می کنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و یکدست و آماده ریختن در قالب گردد.

 

مرحله چهارم

قالب مورد نظر را با براش چرب می کنیم و مایع را داخل آن می ریزیم و قالب را برای دو ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا مایع شیرعسلی ما کاملا بسته و سفت شود.

مرحله پنجم

در این فاصله که مایع در یخچال بسته می شود می توانید ژله را آماده کنید دو بسته ژله داشتیم که با سه لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا مایع ژله کاملا شفاف شود.

مرحله ششم

برای درست کردن ژله می توانید با روش بن ماری این کار را  انجام دهید یعنی مایع آماده شده را روی بخار آب بگذارید تا شفاف و یک دست شود بعد از آماده شدن باید در محیط بماند تا سرد شود.

مرحله هفتم

دسری که در یخچال قرار داده بودیم بعد از این که بسته شد خارج کنید و دور تا دور آن را از لبه قالب با کارد جدا کنید و ژله سرد شده را روی دسر بریزید و لبه های دسر را جدا کنید تا ژله دورش برود.

مرحله هشتم

باید طوری ژله را بریزید که دور تا دور دسر ژله برود و دسر در ژله شناور شود این کار را به کمک یک کارد انجام دهید تا زیر دسر هم ژله برود و در انتها بقیه ژله را هم روی دسر می ریزیم.

مرحله نهم

بعد از ریختن ژله برای دو ساعت دیگر قالب را داخل یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد سپس به آرامی کناره های قالب را از ژله جدا می کنیم و قالب را برای چند ثانیه در ظرف آب گرم می گذاریم.

مرحله دهم

مراقب باشید که در ظرف آب گرم بگذارید نه ظرف آب داغ که ژله را آب کند بعد از جدا شدن ژله آن را در ظرف سرو برمی گردانیم می توانید ظرف را کمی مرطوب کنید که بتوانید دسر را جابه جا نمایید.

مرحله یازدهم

در انتها روی دسر را تزئین کنید، این دسر ژله ای فوق العاده خوشمزه و ساده را می توانید برای مهمانی ها و تولدها درست کنید و در کنار خانواده از میل کردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.