طرز تهیه اسکمو شمالی خوشمزه و خنک با آلبالو خشکه

طرز تهیه اسکمو شمالی

طرز تهیه اسکمو شمالی خوشمزه و خنک با آلبالو خشکه طرز تهیه اسکمو رشت   طرز تهیه اسکمو ساده   طرز تهیه اسکمو با آلبالو خشک   طرز تهیه اسکمو موز   طرز تهیه اسکمو شمالی   طرز تهیه اسکمو زعفرانی   طرز تهیه اسکمو توت فرنگی   طرز تهیه اسکمو با شیر

یکی از بستنی یخی های معروف شمال به اسکمو معروف است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و برای روزهای گرم تابستانی می تواند یک دسر عالی باشد، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکمو شمالی خوشمزه و خنک با آلبالو خشکه در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای اسکمو شمالی
شکر۱ قاشق
آلبالو خشکه۲۵۰ گرم
آب۴ لیوان
نمک و گلپریک قاشق چای خوری

طرز تهیه اسکمو شمالی

مرحله اول

برای تهیه اسکمو آلبالو در ابتدا آلبالو ها را بشویید برای این کار باید آلبالو خشکه را در ظرفی ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید برای دو ساعت بماند تا شن های ریزی که در آن وجود دارد و آلودگی ها خارج شود سپس از آب خارج کرده و اجازه می دهیم آب اضافه آن برود.

مرحله دوم

آلبالوها را در یک قابلمه لعابی بریزید و آب را به آن اضافه کنید برای این مقدار آلبالو چهار لیوان آب کافی است می توانید از لیوان یک بار مصرف به عنوان پیمانه استفاده نمایید برای کمتر شدن ترشی آن می توانید از آلو جنگلی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم

برای این کار می توانید از شیره آلو جنگلی استفاده کنید دو قاشق غذا خوری در صورت تمایل اضافه می کنیم در ادامه گلپر را افزوده و نمک را به همراه یک قاشق شکر به بستنی یخی می افزاییم و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله چهارم

اجازه دهید آلبالو ها بجوشد و رنگ پس دهد چند دقیقه که جوشید و غل خورد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کاملا سرد شود از مایع اسکمو بچشید اگر دوست دارید شیرین تر شود می توانید شکر اضافه کنید.

مرحله پنجم

در ادامه از صافی عبور می دهیم و آب آن را جدا می کنیم هسته آلبالوها را جدا کرده و همراه مایع در لیوان یک بار مصرف می ریزیم اگر قالب بستنی یخی دارید می توانید از آن استفاده نمایید و چوب بستنی را داخل لیوان ها قرار دهید.

مرحله ششم

اسکمو را داخل فریزر بگذارید حدود ۵ ساعت زمان لازم دارید تا کاملا ببندد سپس از یخچال خارج کرده و در کنار خانواده این اسکمو شمالی خوشمزه را میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.