طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه به روش قنادی طرز تهیه بستنی سنتی سه رنگ طرز تهیه بستنی ساده طرز تهیه بستنی سنتی با نشاسته طرز تهیه بستنی سنتی قزوین طرز تهیه بستنی سنتی وانیلی طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب طرز تهیه بستنی سنتی دونفره طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی

بستنی سنتی یکی از خوشمزه ترین بستنی های فصل تابستان است که بسیار پر طرفدار و خوشمزه می باشد و درست کردن آن در خانه به شیوه قنادی ها مهارت بالایی می خواهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم بستنی سنتی
شیر پر چرب۴ لیوان
گلابیک سوم پیمانه
شکر۳۰۰ گرم
زعفران دم کردهدو قاشق غذاخوری
ثعلبدو قاشق چای خوری سر صاف
خامهنصف پاکت

طرز تهیه بستنی سنتی

مرحله اول

برای درست کردن بستنی سنتی ابتدا نصف پاکت خامه را داخل کیسه فریزر بریزید و با دست روی آن بکشید تا یک لایه نازک شود یا داخل سینی نازک کنید سپس در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم

شکر و ثعلب را با هم مخلوط می کنیم این کار باعث می شود که ثعلب در شیر گوله گوله نشود، شیر را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید سپس زیر اجاق گاز را کم می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شکر و ثعلب را به شیر کم کم می افزاییم و مرتب هم می زنیم تا حل شود برای ۳ تا ۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت ملایم هم می زنیم تا شیر غلیظ شود سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

زعفران و گلاب را به مایع بستنی سنتی اضافه می کنیم سپس مایع را از صافی رد می کنیم و در کاسه ترجیحا استیل ریخته و اجازه می دهیم خنک شود و در انتها در فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

هر ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یک بار از فریزر خارج کنید و با همزن برقی هم بزنید این کار را ۵ بار تکرار نمایید تا بستنی کاملا خودش را بگیرد تا در زمان هم زدن بستنی از ظرف جدا شود.

مرحله ششم

خامه یخ زده را از فریزر خارج می کنیم و خرد کرده به همراه مغز پسته یا هر مغزی که می خواهید به بستنی اضافه می کنیم و روی آن را با خلال پسته و گل محمدی تزئین می کنیم.

مرحله هفتم

بستنی را در ظرف دربسته برای ۶ تا ۸ ساعت داخل فریزر گذاشته تا بسته شود سپس در ظرف سرو با قاشق اسکوپ ریخته و در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

کالری بستنی سنتی

در یک قاشق غذاخوری بستنی سنتی ۲۵ کالری انرژی موجود است و در ۱۰۰ گرم بستنی ۲۵۰ گرم کالری انرژی یافت می شود بستنی سنتی یک دسر مقوی و قدیمی است ولی کالری بالایی دارد.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.