طرز تهیه ماقوت بستنی سنتی زعفرانی

طرز تهیه ماقوت بستنی

طرز تهیه ماقوت بستنی سنتی زعفرانی طرز تهیه ماقوت شیشه ای  طرز تهیه ماقوت با شیر  طرز تهیه ماقوت با ارد برنج   طرز تهیه پارافه  ماقوت بستنی مخملی طرز تهیه ماقوت ساده  طرز تهیه ماقوت با نشاسته و شیر  طرز تهیه ماقوت زعفرانی با شیر

ماقوت بستنی یک دسر سنتی و خوشمزه است که با شیر به همراه زعفران و بستنی درست می شود و طعم فوق العاده آن را همه دوست دارند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماقوت بستنی با نشاسته ذرت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ماقوت بستنی
شیردو و نیم لیوان
شکرنصف لیوان
نشاسته ذرتسه قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین٣ قاشق غذاخوری سر خالی
گلابنصف لیوان
بستنی لیوانی٢ عدد
آب سردنصف لیوان

طرز تهیه ماقوت بستنی

مرحله اول

برای درست کردن ماقوت بستنی در ابتدا شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت در ظرفی می ریزیم و با هم مخلوط می نماییم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود سپس روی حرارت اجاق گاز می گذاریم.

مرحله دوم

روی حرارت باید بماند تا کمی قوام پیدا کند اصلا لازم نیست به قوام فرنی برسد در این فاصله آب سرد را به همراه پودر ژلاتین مخلوط کرده و روی حرارت کتری بن ماری می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه بستنی را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به شیر و شکر می افزاییم می توانید برای رنگ دهی بهتر زعفران از یخ استفاده نمایید و در انتها ژلاتین را که کاملا روان شده به دسر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

قالب را چرب کرده و مایه دسر را داخل آن می ریزیم و داخل یخچال برای ۵ ساعت قرار می دهیم تا کامل ببندد و آماده شود سپس از یخچال خارج کرده و از قالب بیرون می آوریم.

مرحله پنجم

دسر را در ظرف سرو قرار می دهیم می توانید دور آن را با خامه فرم گرفته تزئین نمایید این دسر خوشمزه و سنتی را درست کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.