طرز تهیه ژله ویترینی با شیر یک دسر شیک و مجلسی

طرز تهیه ژله ویترینی

طرز تهیه ژله ویترینی با شیر یک دسر شیک و مجلسی  طرز تهیه ژله ویترینی توت فرنگی  طرز تهیه ژله ویترینی قلبی  طرز تهیه ژله ویترینی با شیر  آموزش ژله ویترینی 

ژله یکی از دسرهای خوشمزه و پر طرفدار است که به شکل های مختلفی درست می شود ژله ویترینی یک مدل خیلی شیک و مجلسی از ژله هاست که زیبایی خاصی به میز غذای شما می دهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله ویترینی با شیر یک دسر شیک و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم ژله ویترینی
ژله موزی۲ بسته
ژله آلوورا۲ بسته
شیر برای لایه موزینصف پیمانه
شیر برای لایه آلوورایک چهارم پیمانه
آب جوش در مجموع۲ لیوان
میوه کاملا سلیقه ایبه میزان کافی

طرز تهیه ژله ویترینی

مرحله اول

برای درست کردن ژله ویترینی در ابتدا ژله آلوورا و سپس ژله موزی را با آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت بخار آب بن ماری می کنیم تا تمام دانه  های ژله کاملا حل شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ژله موزی را با نصف لیوان شیر ترکیب کنید توجه داشته باشید که ژله باید از داغی بیافتد سپس با شیر مخلوط شود و یک چهارم ژله آلوورا را جدا می کنیم و با یک چهارم شیر ترکیب می نماییم.

مرحله سوم

قالب را چرب کنبد برای لایه اول سه چهارم ژله موزی را بریزید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید نیم بند شود حدود یک ربع تا بیست دقیقه زمان لازم دارد سپس نصف ژله سفید را بریزید.

مرحله چهارم

بعد از نیم بند شدن لایه دوم ، برای لایه سوم میوه های خرد شده و ژله آلوورا را بریزید و دوباره صبر کنید نیم بند شود در لایه چهارم باقی ژله سفید را بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله پنجم

برای لایه آخر باقی ژله موز را ریخته و ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد سپس از یخچال خارج کرده برای برگرداندن آن ابتدا دور تا دور ژله را با دست جدا می کنیم.

مرحله ششم

برای جدا کردن کف ژله از باد داغ سشوار استفاده کنید سپس ظرف سرو را کمی مرطوب نمایید و ژله را در آن بر گردانید اگر ژله وسط ظرف قرار نگرفته باشد چون مرطوب است می توانید کمی جابجا کنید.

مرحله هفتم

ژله خوشمزه و زیبای ما آماده سرو است در این ژله از هر میوه ای دوست دارید می توانید استفاده کنید این ژله برای مهمانی ها خیلی مناسب است در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

 

نکات ژله ویترینی

قابل توجه است که این ژله از ۵ لایه درست می شود که باید هر لایه نیم بند شود سپس لایه بعدی را بریزیم و نیم بند شدن یعنی ژله خودش را گرفته باشد و وقتی انگشت روی آن می زنید به دست نمی چسبد ولی هنوز شل است برای نیم بند شدن ما به زمانی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیاز داریم. در متن آموزش از ژله سفید استفاده شد که همان ژله آلوورای است که با شیر مخلوط شده است.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.