طرز تهیه رولت موزی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه رولت موزی

طرز تهیه رولت موزی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی طرز تهیه رولت میوه ای  طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه  طرز تهیه رولت خامه ای برای 4 نفر  طرز تهیه رولت v,gj

رولت موزی یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید در خانه آماده کنید این شیرینی خانگی طعمش با نوع قنادی هیچ تفاوتی ندارد و حتی بهتر هم می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت موزی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک اسفنجی
تخم مرغ۴ عدد
 شکر۱ فنجان
آب داغ۳-۴ قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
 آرد۱ فنجان
 نشاستهنصف فنجان

 

مواد لازم کرم (خامه)
شیر۲٫۵ لیوان
تخم مرغ کامل ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ فنجان
وانیل۱ قاشق چای خوری
کرم شانتی۱ بسته
موزبرای روی خامه در انتهای کار

 

مواد لازم گاناش
خامه ۲۰۰ میلی لیتر
شکلات شیر ​​تیره۲۰۰ گرم

طرز تهیه رولت موزی

مرحله اول

برای درست کردن رولت موزی در ابتدا خامه را آماده می کنیم در ظرفی شیر را به همراه یک تخم مرغ کامل، شکر، آرد و نشاسته مخلوط می کنیم در این آموزش از نشاسته گندم استفاده شده است.

مرحله دوم

همه مواد را با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا وقتی غلیظ شد و شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

بعد از این که کمی خنک شد کرم شانتی و وانیل را می افزاییم و برای ۵ دقیقه با همزن می زنیم و کنار می گذاریم، برای کیک اسفنجی باید سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا نمایید.

مرحله چهارم

شکر را به سفیده اضافه کرده و با همزن دور تند می زنیم تا مثل برف سفید شود سپس زرده ها را یکی یکی اضافه نموده و به هم زدن ادامه می دهیم و در ادامه آب را می افزاییم.

طرز تهیه رولت موزی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی طرز تهیه رولت میوه ای  طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه  طرز تهیه رولت خامه ای برای 4 نفر  طرز تهیه رولت

مرحله پنجم

وقتی رنگ مایه روشن شد آرد را الک کرده و به همراه بکینگ پودر و نشاسته و وانیل به مایه کیک می افزاییم و مواد را با هم مخلوط کرده تا دانه های آرد در مایه باز شود و گوله گوله نشود.

مرحله ششم

روی سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید و مایه کیک را روی آن بریزید و برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه کنترل شده اجازه دهید در دمای ۱۷۰ درجه بپزد بعد از آن از فر خارج نمایید و به ۸ قسمت تقسیم کنید.

مرحله هفتم

روی هر قسمت را با شیر مرطوب نمایید و خامه را روی کیک اسفنجی بکشید و یک تکه موز اضافه نمایید و رول کنید برای تهیه گاناش هم خامه را در یک قابلمه کوچک گرم کنید.

طرز تهیه رولت موزی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی طرز تهیه رولت میوه ای  طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه  طرز تهیه رولت خامه ای برای 4 نفر  طرز تهیه رولت

مرحله هشتم

وقتی خامه گرم شد از روی حرارت بردارید و شکلات را اضافه نمایید و مداوم هم بزنید سپس با قاشق روی رول ها بریزید و برای یک شب در یخچال استراحت دهید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.