طرز تهیه ماست و خیار قالبی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین

طرز تهیه ماست و خیار قالبی

طرز تهیه ماست و خیار قالبی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین طرز تهیه ماست و خیار شمالی  طرز تهیه ماست و خیار یونانی  طرز تهیه ماست و خیار با تزیین   طرز تهیه ماست و خیار و سیر  طرز تهیه ماست و خیار مجلسی خوشمزه  طرز تهیه ماست و خیار و گردو و کشمش  طرز تهیه ماست و خیار با شوید

ماست و خیار به همراه سیر و نعنا یک کنار غذای خوشمزه و دلچسب است که طرفداران زیادی دارد و می تواند جایگزین سالاد شود و می توانید به شکل های مختلف با افزودن و حذف برخی از مواد اولیه اش طعم متفاوتی به آن دهید و با یک تزئین زیبا جلوه خاصی به میز غذای شما می دهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست و خیار قالبی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ماست و خیار قالبی
ماست سادهبه مقدار لازم
 خیار۲ عدد
 سیر۲ حبه
 نعنا خشک۱ قاشق چای خوری
 ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه ماست و خیار

مرحله اول

برای درست کردن یک ماست و خیار قالبی جذاب و خوشمزه ابتدا خیارهایی با دانه ریز تهیه کنید سپس تمیز بشویید و آبکش کرده و بگذارید تا آب اضافه آن برود برای رنده کردن به یک رنده درشت نیاز داریم.

مرحله دوم

ظرفی را انتخاب کنید و خیارها را با رنده درشت در آن رنده کنید در زمان رنده کردن دقت کنید به دست خود آسیب نزنید سپس دو حبه سیر را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

خیار و سیر را به ماست ساده اضافه می کنیم اندازه ماست تقریبی است و با توجه به سفتی ماست و خیار می توانید اضافه کنید سپس نمک و فلفل را کم کم اضافه کنید مزه کنید اگر نیاز داشت بیافزایید.

مرحله چهارم

در انتها نعنا خشک با بوی خوش و عطر بی نظیرش را اضافه می کنیم تا سنگ تمام گذاشته باشیم و یک ماست و خیار عالی و خوش بو درست کنیم بعد از این مرحله نوبت درست کردن ژلاتین است.

مرحله پنجم

پودر ژلاتین را با یک لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس با روش بن ماری که گذاشتن ظرف روی بخار آب است ژلاتین را حل می کنیم.

مرحله ششم

ظرف را روی بخار آب قرار می دهیم و آرام هم می زنیم تا ژلاتین کاملا حل شود سپس به ماست و خیار اضافه می کنیم و حسابی هم می زنیم تا کاملا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

به دلخواه یک قالب ژله را انتخاب کرده و با روغن چرب می نماییم و ماست و خیار را داخل قالب می ریزیم و می گذاریم در یخچال تا کاملا خودش را بگیرد سپس از یخچال خارج می کنیم.

طرز تهیه ماست و خیار قالبی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین طرز تهیه ماست و خیار شمالی  طرز تهیه ماست و خیار یونانی  طرز تهیه ماست و خیار با تزیین   طرز تهیه ماست و خیار و سیر  طرز تهیه ماست و خیار مجلسی خوشمزه  طرز تهیه ماست و خیار و گردو و کشمش  طرز تهیه ماست و خیار با شوید

مرحله نهم

قالب را در ظرف سرو بر می گردانیم و برای تزئین ماست و خیار از گل محمدی و خیار استفاده می کنیم  در کنار خانواده از خوردن این ماست و خیار قالبی جذاب لذت ببریید.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.