طرز تهیه شیرینی پر خوشمزه و مخصوص عید نوروز به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی پر

طرز تهیه شیرینی پر طرز تهیه شیرینی مخلوط کرمانی شیرینی چرخی شیرینی ساده و سریع انواع شیرینی خشک مدرن شیرینی پنجره ای شیرینی عید شیرینی ایرانی شیرینی خشک advdkdk \v

یکی از شیرینی هایی که می توانید برای روز عید و پذیرایی از مهمان ها تدارک ببینید شیرینی پر است که طعم خوش یک شیرینی خانگی را در ذهن مهمان های شما ثبت خواهد کرد، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پر خوشمزه و مخصوص عید نوروز به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای شیرینی پر
آرد سفید۲۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
پودر هلیک قاشق مربا خوری
روغن جامد یا نیمه جامد۱۰۰ گرم
زعفران و کنجدرومال شیرینی

طرز تهیه شیرینی پر

مرحله اول

در ابتدا آرد سفید را در ظرفی ریخته و پودر قند یا شکر را به آن اضافه می کنیم در ادامه پودر هل را می افزاییم و سپس روغن جامد را اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر خودش را جمع کند و منسجم شود نیاز به ورز زیاد ندارد زیرا به روغن می نشیند.

مرحله دوم

روی سطح میز کار را کمی چرب می کنیم و خمیر را روی آن قرار داده یک پلاستیک فریزر روی خمیر می گذاریم و با وردنه باز می کنیم سپس از قالب های کوچک برای قالب زدن استفاده کنید این مدل شیرینی در سایز کوچک درست می شود.

مرحله سوم

در این مرحله بعد از قالب زدن در سینی فر بچینید نیازی به چرب کردن سینی یا کاغذ روغنی ندارد روی شیرینی را با زعفران دم کرده رومال بزنید و کنجد بپاشید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه برای حدود ۱۰ دقیقه قرار دهید.

مرحله چهارم

وقتی زیر شیرینی کمی تغییر رنگ داد پخت کافی است اگر زیاد در فر بماند شیرینی خشک می شود بعد از پخت اجازه دهید در فر سرد شود سپس خارج کرده و در ظرف سرو بچینید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

نکات شیرینی پر

در این شیرینی از کره استفاده نکنید شیرینی را بیسکویتی می کند و دقت داشته باشید که نیازی به تخم مرغ ندارد بعد از درست کردن خمیر می توانید قالب بزنید و نیازی به استراحت ندارد این شیرینی پایه بسیاری از شیرینی های خانگی است و به دلخواه می توانید مغز یا پودر کاکائو به آن اضافه کنید.

منبع: kadbanooy_ kermani

بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.