طرز تهیه فطیر خوشمزه و مخصوص اراک به روش سنتی

طرز تهیه فطیر

طرز تهیه فطیر طرز تهیه فطیر اراک بدون فر بهترین فطیر اراک فیلم طرز تهیه فطیر اراک طرز تهیه فطیر خانگی ساده طرز تهیه کسمه اراک طرز تهیه فطیر آشتیان طرز تهیه فطیر در توستر نان فطیر اراک نی نی سایت

نان فطیر سوغات خوشمزه شهر اراک است که به سادگی می توانید برای میان وعده و صبحانه درست کنید و در کنار خانواده میل نمایید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فطیر خوشمزه و مخصوص اراک به روش سنتی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای فطیر
آرد سنگگ۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر خمیر مایه۱ قاشق سوپ خوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایعیک دوم پیمانه

 

مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجد۱ قاشق سوپ خوری
خرفه۱ قاشق سوپ خوری
سیاهدانه۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه فطیر

مرحله اول

برای درست کردن نان فطیر سوغات معروف و خوشمزه شهر اراک در ابتدا شیر را می جوشانیم و اجازه می دهیم ولرم شود سپس شیر ولرم را با شکر و خمیر مایه مخلوط کرده و در ظرفی می ریزیم و اجازه می دهیم عمل بیاید.

مرحله دوم

بعد از این که خمیر مایه عمل آمد روغن مایع را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط کرده سپس تخم مرغ را در ظرفی جداگانه می شکنیم و هم می زنیم تا از لختگی خارج شود سپس به مواد قبلی اضافه می نماییم.

مرحله سوم

در ادامه به آرد نمک، زردچوبه، پودر زنجبیل را می افزاییم و همه مواد را با هم الک می کنیم  و به مایه فطیر اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم تا دانه های آرد باز شود و گوله گوله نشود اگر احساس کردید مقدار بیشتری آرد می خواهد کم کم اضافه کنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید.

طرز تهیه فطیر طرز تهیه فطیر اراک بدون فر بهترین فطیر اراک فیلم طرز تهیه فطیر اراک طرز تهیه فطیر خانگی ساده طرز تهیه کسمه اراک طرز تهیه فطیر آشتیان طرز تهیه فطیر در توستر نان فطیر اراک نی نی سایت

مرحله چهارم

بعد از این که خمیر آماده شد روی ظرف را برای ۳۰ دقیقه  بپوشانید و اجازه دهید در دمای آشپزخانه استراحت کند و ور بیاید سپس با مشت داخل خمیر فشار دهید تا هوای اضافه خارج شود و مقداری ورز دهید و به چانه های کوچک تقسیم نمایید.

مرحله پنجم

داخل سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید سپس چانه ها را با ضخامت نیم سانت پهن کنید می توانید روی آن ها به دلخواه طرح بیاندازید یا با یک شانه تمیز سوراخ بیاندازید یا ساده بدون طرح بگذارید.

مرحله ششم

بعد از این که همه چانه ها را داخل سینی فر به همین ترتیب آماده کردید روی آن ها یک دستمال تمیز بیاندازید و ده دقیقه اجازه دهید استراحت کنند. در انتها زرده تخم مرغ را با کنجد، خرفه و سیاهدانه مخلوط کنید و روی فطیرها رومال بزنید.

مرحله هفتم

رومال باعث می شود رنگ فطیر خوشرنگ و براق شود فر را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه گرم کنید و سینی را برای نیم ساعت در فر قرار دهید تا کاملا پخته و آماده شوند این نان خوشمزه را برای صبحانه یا میان وعده در کنار خانواده میل کنید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 5 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.