طرز تهیه برساق شیرینی محلی خوشمزه و مخصوص بدون فر

طرز تهیه برساق

طرز تهیه برساق طرز تهیه برساق لرستان طرز تهیه برساق با شیر  طرز تهیه برساق سنندج  طرز تهیه برساق ایلام  طرز تهیه برساق خرم آباد  طرز تهیه برساق ترد و خوشمزه  طرز تهیه برساق برای ۴ نفر  طرز تهیه برساق پفکی fvshr 

برساق یک شیرینی محلی خوشمزه است که می توانید بدون فر در منزل درست کنید و برای یک عصرانه عالی کنار چای نوش جان کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه طرز تهیه برساق شیرینی محلی خوشمزه و مخصوص بدون فر با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای برساق
تخم مرغیک عدد
شکرنصف پیمانه
ماستیک پیمانه
پودر هلیک دوم قاشق چای خوری
زردچوبهیک دوم قاشق چای خوری
روغن مایعیک سوم پیمانه
آب ولرمیک و یک چهارم پیمانه
خمیر مایهیک قاشق غذاخوری
آرد۵ تا ۶ پیمانه

طرز تهیه برساق

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی برساق در ابتدا در یک کاسه با اندازه مناسب تخم مرغ را می شکنیم سپس شکر را به همراه ماست اضافه می کنیم در ادامه پودر هل، زردچوبه، روغن مایع، خمیر مایه و آب ولرم را می افزاییم و مواد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را کم کم می افزاییم و هم می زنیم تا گوله گوله نشود بعد از این که خمیر درست شد با دست کمی ورز می دهیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم برای یک ساعت استراحت کند.

مرحله سوم

سپس روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را ورز دهید و به ۸ قسمت تقسیم کنید در دست گرد کنید و روی صافی ( آبکش) فشار دهید تا طرح بیافتد تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و روغن بریزید تا گرم شود سپس شیرینی ها را در آن سرخ کنید.

مرحله چهارم

بعد از این که همه شیرینی ها سرخ شد در ظرف سرو بچینید و برای یک عصر دلپذیر در کنار یک نوشیدنی گرم میل کنید این شیرینی بسیار خوشمزه است و عطر و بوی بی نظیری دارد. نوش جان.

بروز رسانی توسط در جمعه 3 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.