طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و مجلسی با پودر نشاسته

طرز تهیه مسقطی انار

طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و مجلسی با پودر نشاسته  طرز تهیه باسلوق انار  طرز تهیه مسقطی با پودر نشاسته  مسقطی انار و زرشک  مسقطی شب یلدا  طرز تهیه مسقطی ترکیه ای  طرز تهیه مسقطی تهرانی

یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی مسقطی است این دسر را با طعم میوه های مختلف می توانید درست کنید مسقطی شباهت زیادی به لوکوم انار ترکیه ای دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و مجلسی با پودر نشاسته در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم مسقطی
نشاسته گل۵ قاشق غذا خوری
آب انار۱.۵ پیمانه
آب۱ پیمانه
شکر۵ قاشق غذا خوری
گلاب۴ قاشق غذا خوری
کره۳۰ گرم
دانه انار۱/۲ پیمانه

طرز تهیه مسقطی انار

مرحله اول

برای درست کردن مسقطی انار در ابتدا نشاسته را در ظرفی می ریزیم و آب را به آن اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم تا دانه های نشاسته کاملا باز شود و در آب حل شود.

مرحله دوم

در ادامه شکر را به همراه آب انار می افزاییم و کاملا مخلوط می کنیم می توانید در ابتدا به جای اضافه کردن آب به نشاسته از آب انار استفاده کنید اما افزودن آب باعث می شود خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله سوم

مواد را که با هم مخلوط کردیم روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا مایه مسقطی روی حرارت به آرامی غلیظ شود آماده شدن مسقطی با حرارت کم کمک می کند بوی خامی نشاسته از بین برود.

مرحله چهارم

هم زدن مرتب آن نیز باعث می شود کیفیت بهتری پیدا کند وقتی به غلظت رسید کره را به همراه گلاب می افزاییم و کمی هم می زنیم حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد تا دوباره غلیظ شود.

طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و مجلسی با پودر نشاسته  طرز تهیه باسلوق انار  طرز تهیه مسقطی با پودر نشاسته  مسقطی انار و زرشک  مسقطی شب یلدا  طرز تهیه مسقطی ترکیه ای  طرز تهیه مسقطی تهرانی

مرحله پنجم

بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بر می داریم غلظت مسقطی باید طوری باشد که وقتی با قاشق برمی داریم روان نباشد و به صورت قطره ای از قاشق بچکد قالب را چرب می کنیم.

مرحله ششم

چند عدد دانه انار داخل قالب می ریزیم و مایه مسقطی را به قالب منتقل می کنیم و برای ۵ تا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد و سفت شود سپس از قالب خارج کنید و برش بزنید.

مرحله هفتم

بعد از برش در پودر نارگیل می غلطانیم و در ظرف سرو می چینیم و برای تزیین مسقطی از دانه انار استفاده می کنیم این خوشمزه ها را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

 نکات مسقطی

می توانید با اضافه کردن مغز پسته به مواد مسقطی آن را مغزدار و خوشمزه تر کنید، در انتها  به دلخواه آن ها را در آرد یا پودر نارگیل بغلطانید.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 25 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.