طرز تهیه ژله انار ساده با شیر دسر خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ژله انار

طرز تهیه ژله انار ساده با شیر دسر خوشمزه و مجلسی Pomegranate jelly with milk Cgi hkhv  طرز تهیه ژله با شیر و خامه  طرز تهیه ژله انار ساده   طرز تهیه ژله آلوورا با دانه های انار  طرز تهیه ژله اناری شب یلدا   ژله انار و آلوورا

یکی از ژله های خوشمزه و شیک برای مهمانی ها و مراسم ها ژله انار است که در عین سادگی به میز پذیرایی جلو ه خاصی می بخشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله انار ساده با شیر دسر خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ژله انار
ژله آلوورا۲ بسته
آب جوش برای هر بسته ژله۱ لیوان
ژله انار۱ بسته
شیر۱ پیمانه
دانه انار۱ پیمانه
خلال پستهبه دلخواه

طرز تهیه ژله انار

مرحله اول

برای درست کردن ژله انار با شیر در ابتدا انار را دانه می کنیم برای دانه کردن انار در بالای انار برش ایجاد کرده و چند شیار عمودی روی پوست انار ایجاد می کنیم و انار را مثل گل باز می کنیم.

مرحله دوم

انار را بر می گردانیم و روی دست می گیریم و با قاشق چوبی به پشت آن می زنیم تا دانه های انار خارج شود با این کار بسیار سریعتر انار دانه می شود پوست های سفید را از داخل دانه ها بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله قالب را با مقدار کمی روغن چرب می کنیم اگر زیاد چرب شد با دستمال آشپزخانه چربی زیادی آن را بگیرید چرب کردن به خارج شدن راحتتر ژله از قالب کمک می کند.

مرحله چهارم

یک بسته ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش در ظرفی می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم برای این که ژله شفاف تری داشته باشیم مخلوط را روری بخارکتری قرار می دهیم تا دانه های ژله کاملا حل شود.

مرحله پنجم

بعد از شفاف شدن ژله مقدار کمی از آن را کف قالب می ریزیم و می گذاریم در یخچال تا نیم بند شود سپس دانه های انار را به آن می افزاییم و کمی ژله آلوورا اضافه می کنیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

اجازه دهید ژله خودش را بگیرید سپس بقیه آلوورا را اضافه کنید و برای نیم ساعت در یخچال بگذارید در این مرحله یک ژله آلوورا را دیگر را با آب جوش مخلوط می کنیم و روی بخار آب می گذاریم.

مرحله هفتم

بعد از این که ژله کاملا شفاف شد از روی بخار آب بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا سرد شود سپس با یک پیمانه شیر مخلوط می نماییم و هم می زنیم و لایه سفید را روی لایه قبلی می ریزیم.

مرحله هشتم

وقتی ژله سفید نیم بند شد کمی دانه انار و خلال پسته می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم در این فاصله ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کرده و روی بخار کتری بن ماری می کنیم.

مرحله تهم

لایه آخری که ریخته بودیم وقتی خودش را گرفت ژله انار را که از داغی افتاده را می ریزیم چون اگر داغ باشد لایه های زیر را آب می کند و ژله دیگر لایه لایه نمی شود و رنگ ها با هم مخلوط می شوند.

مرحله دهم

برای ۴ تا ۵ ساعت ژله را در یخچال می گذاریم می توانید برای یک شب تا صبح این کار را انجام دهید تا کاملا بسته شود سپس از یخچال خارج کرده و با چاقو لبه ها را به آرامی از قالب جدا می کنیم.

طرز تهیه ژله انار ساده با شیر دسر خوشمزه و مجلسی Pomegranate jelly with milk Cgi hkhv  طرز تهیه ژله با شیر و خامه  طرز تهیه ژله انار ساده   طرز تهیه ژله آلوورا با دانه های انار  طرز تهیه ژله اناری شب یلدا   ژله انار و آلوورا

مرحله یازدهم

با کمک سشوار ژله را می توانید از قالب جدا کنید ظرف سرو را کمی مرطوب می کنیم سپس ژله را در آن برمی گردانیم با این کار اگر ژله وسط ظرف نباشد می شود کمی آن را جابجا کرد.

مرحله دوازدهم

با دانه های انار و خلال پسته اطراف ظرف را می توانید تزیین نمایید و این دسر شیک و خوشمزه را برای مهمانی ها و مراسم های خود استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 10 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.