طرز تهیه لوکوم لبو خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه لوکوم لبو

طرز تهیه لوکوم لبو خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا دسرگرم لوکوم چیست لوکوم ترکیه

لوکوم لبو یک دسر خوشمزه و مجلسی است که می تواند گزینه جذابی برای شب یلدا باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم لبو خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای لوکوم لبو
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
آب لبوی پخته شده۴ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۴ قاشق غذاخوری
گلابیک دوم فنجان
وانیل۱ قاشق چای خوری
کره۲۵ گرم
آب سرددو سوم لیوان
شکر۱ لیوان
پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم لبو

مرحله اول

برای درست کردن لوکوم لبو در ابتدا پودر ژلاتین را داخل یک کاسه کوچک بریزید و به آن آب سرد اضافه نمایید و کاسه را روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین کاملا حل و شفاف شود.

مرحله دوم

در ادامه آب لبو را در یک قابلمه می ریزیم و آرد قنادی و شکر را به آن می افزاییم و هم می زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند سپس قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله سوم

مواد را همان طور که روی حرارت است هم می زنیم تا آرد باز شود و گوله گوله نشود کمی که آب لبو داغ شد ژلاتین را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

به هم زدن به صورت مداوم و به آرامی ادامه می دهیم تا به غلظت مناسبی برسد این هم زدن به زمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نیاز دارد بعد از غلیظ شدن گلاب را به همراه کره و وانیل می افزاییم.

مرحله پنجم

سه دقیقه دیگر مواد لوکوم را هم می زنیم وقتی کره کاملا ذوب شد قابلمه را از روی حرارت برمی داریم ظرف پیرکس را با آب مرطوب می کنیم و مایه لوکوم را داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

صبر می کنیم لوکوم سرد شود وقتی کاملا خنک شد داخل یخچال قرار می دهیم تا دسر ما خودش را بگیرد و در نهایت لوکوم را از یخچال بیرون می آوریم و مکعبی برش می زنیم.

دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 15 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.