طرز تهیه مافین شکلاتی مغزدار خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه مافین شکلاتی مغزدار خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه مافین شکلاتی مافین ها، کیک های کوچک تک نفره یا همان کاپ کیک هستند که برای مهمانی ها یا عصرانه در …

طرز تهیه ویفر خانگی خوشمزه با طعم توت فرنگی

طرز تهیه ویفر خانگی خوشمزه با طعم توت فرنگی

طرز تهیه ویفر ویفر را با مواد بسیار ساده و در دسترسی می توانید در منزل تهیه کنید این شیرینی بسیار ساده است …

طرز تهیه شکلات انار خوشمزه و مجلسی سه سوته

طرز تهیه شکلات انار خوشمزه و مجلسی سه سوته

طرز تهیه شکلات انار شکلات انار یک شکلات دست ساز خانگی و خوشمزه است که در کنار یک نوشیدنی گرم می توانید در …

طرز تهیه شیرینی لطیفه

طرز تهیه شیرینی لطیفه خوشمزه و مجلسی به روش بازاری طرز تهیه شیرینی لطیفه بدون فر  طرز تهیه شیرینی لطیفه پفکی  طرز تهیه شیرینی لطیفه بدون نشاسته ذرت  طرز تهیه شیرینی لطیفه با مایکروفر  طرز تهیه شیرینی لطیفه رنگی  شیرینی لطیفه در قابلمه  طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی  طرز تهیه شیرینی لطیفه دونفره

شیرینی لطیفه یک شیرینی خوشمزه و پر طرفدار است به خاطر بافت لطیف و خامه ای که دارد کوچک و بزرگ این شیرینی مجلسی را دوست دارند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لطیفه خوشمزه و مجلسی به روش بازاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لطیفه
تخم مرغ زرده و سفیده جدا شودسه عدد
شکر۹۰ گرم یا نصف لیوان یک قاشق غذاخوری کمتر
آرد۹۰ گرم یا دو سوم لیوان فرانسوی+ یک ق غ
نشاسته ذرت۲۵ گرم تقریبا ۳ قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری استاندارد
بکینگ پودریک چهارم قاشق چای خوری استاندارد
پودرقندبه میزان لازم
خامه قنادی۳۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی لطیفه

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن شیرینی لطیفه، فر را روشن کنید تا برای تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه گرم شود سپس زرده و سفیده سه عدد تخم مرغ خنک را از هم جدا می کنیم.

مرحله دوم

سفیده های تخم مرغ را برای یک تا دو دقیقه با دور تند همزن می زنیم وقتی کمی پف کرد شکر را کم کم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده ها کاملا حجیم و پفکی شوند.

مرحله سوم

وقتی سفیده ها کاملا پوک و حجیم شدند زرده ها را دانه دانه اضافه کرده و به هم زدن با همزن برقی ادامه می دهیم سپس آرد دو بار الک شده و بکینگ پودر را با وانیل و نشاسته ذرت مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد مخلوط شده را در دو تا سه مرحله کم کم روی مایع شیرینی الک می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا آرد در مایع باز شود و گوله گوله نشود و پف مایع هم نخوابد.

مرحله پنجم

در ادامه مایع شیرینی لطیفه را داخل قیف بدون ماسوره یا با ماسوره ساده می ریزیم کف سینی فر را کاغذ روغنی بیاندازید و با قیف روی آن از شیرینی بریزید و این کار را با فاصله از هم انجام دهید.

مرحله ششم

بلافاصله روی آن ها پودر قند الک کنید و در فر برای ده دقیقه می گذاریم با دمای ۲۰۰ درجه که از نیم ساعت قبل گرم شده دمای فر و گرم بودنش از قبل در پخت این شیرینی خیلی موثر است.

مرحله هفتم

بعد از این که از فر در آوردیم اجازه می دهیم خنک شود سپس از کاغذ جدا کرده و در این مرحله خامه قنادی را که کمی یخش باز شده است را با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

در انتها خامه فرم گرفته را داخل قیف ریخته و مابین شیرینی لطیفه استفاده می کنیم به این صورت که یک عدد شیرینی را برداشته داخل آن خامه می زنیم و روی آن شیرینی دیگری می گذاریم.

مرحله نهم

به همین ترتیب همه شیرینی ها را آماده می کنیم و برای یک ساعت داخل یخچال می گذاریم می توانید روی خامه را با کمی خلال پسته تزئین کنید و در ظرف سرو قرار دهید.

مرحله دهم

این شیرینی خوشمزه و خوش خوراک را در منزل آماده کنید و برای پذیرایی از مهمان ها و میان وعده از آن استفاده نمایید و در کنار خانواده از خوردن یک شیرینی خانگی دلچسب لذت ببریید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.