طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با آلبالو فریز شده

طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو Hgfhg, \g, طرز تهیه آلبالو پلو با آلبالوی فریزری طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش شده طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ رزا منتظمی طرز تهیه آلبالو پلو سامان گلریز طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی آلبالو پلو است این غذا را می توانید با آلبالوی تازه یا فریز شده درست کنید و برای مهمانی های ویژه سرو نمایید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با آلبالو فریز شده در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
آلبالوی تازه یا فریز شدهنیم کیلو
برنج۴ پیمانه
پیاز متوسط۱ عدد
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه آلبالو پلو

مرحله اول

برای درست کردن آلبالو پلو در ابتدا آلبالوها را تمیز بشویید و اجازه دهید آب اضافه آن برود سپس برای جدا کردن هسته آلبالو از سیخ چوبی یا نی استفاده کنید اگر از آلبالوی فریز شده استفاده می نمایید از قبل از یخچال خارج کنید.

مرحله دوم

آلبالوهای هسته گرفته شده را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا کمی آب آن تبخیر شود و غلیظ گردد سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و برای ده دقیقه اجازه می دهیم که آلبالو و شکر با هم بجوشد سپس اجاق را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

آلبالوها را در یک آبکش می ریزیم و آب آن را در ظرفی ریخته و روی حرارت می گذاریم تا غلیظ تر شود از آن برای شربت استفاده می نماییم در ادامه پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم آب پیاز را می گیریم و پیاز رنده شده را به گوشت می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط گوشت اضافه می نماییم و کاملا مخلوط کرده و ورز می دهیم سپس به اندازه یک گردو برمی داریم و در دست گرد می کنیم همه گوشت را به همین شکل آماده می کنیم.

طرز تهیه آلبالو پلو Hgfhg, \g, طرز تهیه آلبالو پلو با آلبالوی فریزری طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش شده طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ رزا منتظمی طرز تهیه آلبالو پلو سامان گلریز طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

مرحله پنجم

در ادامه باید گوشت های قلقلی را سرخ کنید برای این کار تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار داده و روغن مایع می ریزیم وقتی کاملا داغ شد قلقلی ها را در آن سرخ می کنیم دور تا دور آن باید کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

برای درست کردن برنج می تواند از چند ساعت قبل برنج را شسته و بخیسانید سپس در یک قابلمه آب و نمک ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس برنج را بیافزایید و با کفگیر یک هم کوچک بزنید اگر از برنج ایرانی استفاده می کنید می توانید کمی آبلیمو اضافه کنید تا برنج وا نرود.

مرحله هفتم

وقتی برنج به سطح آب بیاید آماده آبکش است باید روی برنج نرم و مغر آن سفت باشد برنج را آبکش کنید ته قابلمه روغن ریخته و ته دیگ دلخواه را قرار دهید یک ردیف برنج بریزید سپس آلبالو و کوفته قرار دهید و به همین ترتیب تا پایان مواد ادامه دهید.

مرحله هشتم

در انتها نصف لیوان از شربتی که آماده کردیم را به همراه کمی روغن مایع مخلوط کرده و روز آلبالو پلو بریزید که راز خوشمزگی آلبالو پلو در همین است سپس روی حرارت قرار دهید در ابتدا حرارت زیاد تا بخار در قابلمه جمع شود سپس کم کنید.

مرحله نهم

بعد از حدود ۴۰ دقیقه غذای خوشمزه ما آماده است برای تزیین آلبالو پلو می توانید از آلبالو به همراه کوفته قلقلی استفاده کنید این غذای خوشمزه را در منزل طبخ کنید و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.