طرز تهیه سالاد لوبیا عروس خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد لوبیا عروس خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد لوبیا عروس سالاد لوبیا عروس یکی از سالادهای خوشمزه و به اصطلاح جدید است که به تازگی جای خود را در …

طرز بو دادن تخمه کدو بازاری خوشمزه و مخصوص دو آتیشه در خانه

طرز بو دادن تخمه کدو بازاری خوشمزه و مخصوص دو آتیشه در خانه

طرز بو دادن تخمه کدو  یکی از تخمه های خوشمزه که می توانید برای شب نشینی ها زمستان استفاده کنید تخمه کدو است بعد …

طرز تهیه کتلت بوقلمون با سیب زمینی خوشمزه و ساده

طرز تهیه کتلت بوقلمون با سیب زمینی خوشمزه و ساده

طرز تهیه کتلت بوقلمون کتلت بوقلمون یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که بیشتر مناسب مهمانی های شما می باشد، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه آلبالو پلو قالبی

طرز تهیه آلبالو پلو قالبی با گوشت چرخ کرده به روش سنتی طرز تهیه آلبالو پلو ساده طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی آلبالو پلو با گوشت قلقلی دونفره طرز تهیه آلبالو پلو همراه با عکس طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت مرغ طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو طرز تهیه آلبالو پلو کتهدر فصل تابستان یکی از غذاهای خوشمزه که می توانید با آلبالو درست کنید آلبالو پلو است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو قالبی با گوشت چرخ کرده به روش سنتی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم آلبالو پلو  برای ۴ نفر
 آلبالو۱ کیلو
برنج۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
 شکر۵۰۰ گرم
 پیاز۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
پودر سیر، پودر پیاز، زنجبیلبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار کافی
خلال پسته۱۰۰ گرم

طرز تهیه آلبالو پلو

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم تابه را روی اجاق گاز قرار می دهیم و روغن ریخته و پیازها را اضافه می کنیم تفت می دهیم تا سبک و طلایی شوند.

مرحله دوم

گوشت را در ظرفی می ریزیم و پودر سیر، پودر پیاز، زنجبیل، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه را به آن می افزاییم و یک پیاز رنده شده هم افزوده و مخلوط می کنیم و به شکل گوله های کوچک درست می کنیم.

مرحله سوم

تابه را روی حرارت می گذاریم و گوشت های قلقلی را درون آن می گذاریم تا کم کم سرخ شوند سپس آلبالو را شسته و دم و برگ ها را جدا می کنیم و هسته آنها را با هسته گیر می گیریم.

مرحله چهارم

اگر هسته گیر آلبالو ندارید می توانید از یک نی استفاده کنید و با فشار به انتهای آلبالو هسته را خارج نمایید با این کار هسته آلبالوها را بدون آسیب زدن به گوشت آن خارج می نمایید.

مرحله پنجم

یک کیلو آلبالو را با نیم کیلو شکر درون قابلمه می گذاریم تا بپزد و شهد آن کمی قوام پیدا کند سپس یک لیوان از شهد آن را بر می داریم برای لایه قرمز رنگ آلبالو پلو استفاده می کنیم.

مرحله ششم

دو سوم قابلمه ای را از آب پر کرده روی اجاق می گذاریم تا به جوش بیاید سپس برنج پاک شده و شسته شده را داخل آن می ریزیم تا به مرحله آبکش برسد معمولا در این مرحله برنج روی آب می آید.

مرحله هفتم

یک دانه را با نوک انگشت نصف کنید باید برنج نرم و نیم پز شده باشد سپس آبکش می کنیم و دو سوم برنج را با زعفران دم کشیده مخلوط کرده و یک سوم برنج را با شهد آلبالو مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

یک لایه از برنج زعفرانی را ته قابلمه می ریزیم سپس یک لایه برنج آلبالویی را روی آن ریخته و صاف می کنیم سپس آلبالوها و گوشت قلقلی را روی این لایه می ریزیم مواد باید وسط ریخته شوند.

مرحله نهم

مواد را نباید اصلا کنارها بریزید چون می سوزند و پیازهای سرخ شده را روی آنها می ریزیم و لایه آخر که برنج زعفرانی است را روی همه مواد می ریزیم و صاف می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم.

مرحله دهم

در قابلمه را گذاشته و برای یک ساعت اجازه می دهیم برنج دم بکشد سپس در ظرف سرو برمی گردانیم و با آلبالو و گوشت قلقلی و خلال پسته تزئین می کنیم و می توانید سرو کنید. نوش جان.

 نکات آلبالو پلو

مقدار شکر و آلبالو

اندازه شکر و آلبالو کاملا سلیقه ای است چون این غذا یک غذای ترش و شیرین است به خاطر آلبالو و شکری که در آن است و می توانید با توجه به مزه دلخواه خود شکر را کمتر کنید.

مرغ به جای گوشت قلقلی

می توانید به جای گوشت چرخ کرده از مرغ در این غذا استفاده نمایید به صورت ریش ریش در بین آلبالو پلو استفاده کنید یا جدا درست کنید و در کنار آلبالو پلو  سرو می نماییم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.