طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کیک مرغ کیک مرغ یک غذای شیک و خاص برای مهمانی هاست و جلوه خاصی به میز پذیرایی شما می دهد …

طرز تهیه سالاد زمستانی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زمستانی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زمستانی سالاد زمستانی یکی از سالادهای بسیار خوشمزه است که ترکیبی از سالاد و ترشی است و بسیار خوشمزه است، …

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری قارچ و پیاز سوخاری یک میان وعده خوشمزه برای بچه هاست که بسیار پرطرفدار است و می توانید …

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

طرز تهیه رشته پلو با مرغ طلایی خوشمزه و مجلسی طرز تهیه رشته پلو با مرغ سرخ شده  طرز تهیه رشته پلو با مرغ و هویج  طرز تهیه رشته پلو با مرغ و کشمش  طرز تهیه رشته پلو با کشمش  طرز تهیه رشته پلو ساده  رشته پلو با مرغ و زرشک  طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش  عکس رشته پلو با مرغ vaji \g, fh lvy

رشته پلو با مرغ یک غذای سنتی ایرانی می باشد این غذای خوشمزه بسیار شیک و مجلسی است و برای مهمانی ها می تواند یک گزینه عالی برای میز پذیرایی شما باشد این غذای سنتی را در شب چهار شنبه سوری هم درست می کنند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رشته پلو با مرغ طلایی خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
مرغ کامل۱ کیلویی
رشته پلویی۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
کشمشبه مقدار دلخواه
هویج، آلو، سیربرای پخت مرغ
نمک، فلفل سیاه، پولبیبربه مقدار لازم
قرص مرغنصف
آب لیمو ترشنصف یک عدد
زعفرانبه مقدار کافی
زرشک و خلال پستهبرای تزئین

طرز تهیه رشته پلو

مرحله اول

برای درست کردن رشته پلو با مرغ در ابتدا پیاز را پوست بگیرید و روی تخته آشپزخانه خرد کنید سپس در تابه روغن بریزید و پیاز را سرخ کنید وقتی پیاز طلایی و سبک شد مرغ را به آن بیافزایید.

مرحله دوم

کتف و پای مرغ را با نخ آشپزی ببندید بعد داخل تابه قرار دهید روی مرغ زعفران دم کشیده بریزید و دور آن هویج خرد شده ، سیر و آلو بریزید و یک و نیم لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه ها که شامل: نمک و فلفل و پولبیبر است را می افزاییم و نصف قرص مرغ را به همراه آب لیمو ترش اضافه می کنیم و برای یک ساعت و نیم اجازه می دهیم مرغ بپزد.

مرحله چهارم

در حین پخت چند بار مرغ را بر می گردانیم تا دو طرف آن کاملا بپزد بعد از این که پخته شد از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سرخ کنیم آب مرغ و مخلفاتش را هم در موقع سرو کنار مرغ استفاده می کنیم.

مرحله پنجم

برنج را از قبل خیس می کنیم وقتی آب به جوش رسید برنج را برای ۶ الی ۷ دقیقه داخل آن می ریزیم بعد رشته ها را به سه قسمت کرده و داخل برنج می ریزیم و سه دقیقه دیگر صبر می کنیم.

مرحله ششم

بعد از آن وقتی برنج و رشته نرم شد آبکش می کنیم با نان لواش ته دیگ می گذاریم و برنج را داخل قالبمه می ریزیم و برای یک ساعت با دمای کم می گذاریم کاملا دم بکشد.

مرحله هفتم

در تابه روغن و کره می ریزیم و زعفران دم کشیده و وقتی داغ شد مرغ را سرخ می کنیم روی حرارت کم این کار را انجام دهید تا همه جای مرغ سرخ شود سپس پیاز را خلالی کرده و در تابه سرخ می کنیم.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ طلایی خوشمزه و مجلسی طرز تهیه رشته پلو با مرغ سرخ شده  طرز تهیه رشته پلو با مرغ و هویج  طرز تهیه رشته پلو با مرغ و کشمش  طرز تهیه رشته پلو با کشمش  طرز تهیه رشته پلو ساده  رشته پلو با مرغ و زرشک  طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش  عکس رشته پلو با مرغ

مرحله هشتم

پیاز که سرخ شد کنار تابه جمع می کنیم و کشمش را که خیس کرده بودیم می افزاییم چند دقیقه که تفت خورد با پیاز مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم برنج که دم کشید مخلوط روغن و کره می دهیم.

مرحله نهم

برنج را در ظرف می کشیم و مرغ را وسط آن قرار می دهیم و نخ آشپزی را می بریم و دور مرغ را با پیاز و کشمش به همراه خلال پسته و زرشک تزئین می کنیم رشته پلو با مرغ آماده سرو است. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.