طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پر مجلسی با روغن کرمانشاهی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پر

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پر مجلسی با روغن کرمانشاهی سبزی پلو ماهی عید  سبزی پلو ماهی بوشهری  سبزی پلو با ماهی سوخاری  عکس سبزی پلو با ماهی  طرز تهیه ماهی پلو ساده  طرز تهیه سبزی پلو ساده دونفره  طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی  طرز تهیه سبزی پلو با ماهی قزل آلا شکم

سبزی پلو ماهی یک غذای خوشمزه و اصیل ایرانی است و تقریبا همه ایرانی ها در شب عید این رسم را دارند که این غذای خوشمزه را آماده و میل نمایند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پر مجلسی با روغن کرمانشاهی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای داخل شکم ماهی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابرای مزه دار کردن ماهی
پودر زنجبیل و پودر سیربرای مزه دار کردن ماهی
سیر۳ حبه
سبزی که شامل جعفری، گشنیز، نعنا و شنبلیله۵۰ گرم
زرشک۲ قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده۱۰۰ گرم
رب انار ترش۲ قاشق غذاخوری سرخالی
نمک، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم
پیازیک عدد متوسط

 

مواد لازم برای سبزی پلو با ماهی
سبزی پلویی۱۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
ماهی قزل آلادو عدد
روغن کرمانشاهیبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شکم پر

مرحله اول

برای درست کردن ماهی شکم پر در ابتدا همه ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر زنجبیل و پودر سیر را با هم مخلوط می کنیم و روی ماهی قزل آلا و داخل آن می مالیم.

مرحله دوم

روی آن را با سلفون می پوشانیم و یک تا دو ساعت استراحت می دهیم در این فاصله پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در روغن داغ سرخ می نماییم.

 

مرحله سوم

پیاز که سبک شد، سیر را پوست می گیریم و رنده می کنیم و به پیاز می افزاییم کمی که تفت داده شد سبزی را که شامل جعفری، گشنیز، نعنا و شنبلیله است اضافه می نماییم.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه می کنیم کمی تفت می دهیم سپس زرشک را به همراه پودر گردو می افزاییم و برای دو دقیقه دیگر تفت می دهیم در آخر رب انار ترش را می افزاییم.

مرحله پنجم

مواد داخل شکم ماهی آماده است ماهی که مزه دار شده است را با موادی که آماده کرده ایم شکمش را پر کرده و با خلال دندان می بندیم و چند برش روی پوست ماهی با کارد ایجاد می کنیم .

مرحله ششم

ماهی را در سینی فر قرار می دهیم و برای بهتر شدن طعم ماهی از روغن کرمانشاهی چند تکه روی ماهی می گذاریم توستر را از یک ربع قبل گرم کرده و روی دمای ۱۸۰ درجه حالت کانوکشن می گذاریم.

مرحله هفتم

در طبقه وسط سینی ماهی را برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار می دهیم. در این فاصله برنج را به داخل آب جوش و نمک می ریزیم تا نیم پز شود سپس سبزی را هم اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

زمانی که برنج روی آب بیاید آماده آبکش کردن است آن را آبکش می کنیم و ته قابلمه روغن می ریزیم وقتی داغ شد نان لواش مثلثی بریده را کنار هم می گذاریم و سبزی پلو را روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

قابلمه سبزی پلو را روی شعله پخش کن قرار دهید درب آن را بگذارید ابتدا با شعله زیاد تا بخار در آن بپیچد سپس حرارت را ملایم کنید تا برای ۴۰ دقیقه برنج دم بکشد و آماده سرو شود.

مرحله دهم

بعد ار این که سبزی پلو و ماهی آماده شد ماهی را از توستر خارج می کنیم در ظرف سرو قرار می دهیم و خلال دندان ها را در می آوریم و با برش های لیمو و جعفری و گوجه گیلاسی تزئین می نمایم.

مرحله یازدهم

سبزی پلو را در دیس می کشیم و با ته دیگ های طلایی تزئین می نماییم و از روغن کرمانشاهی داغ شده روی سبزی پلو هم می دهیم سبزی پلو با ماهی شکم پر ما آماده سرو است.

 

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.