طرز تهیه پلو نخود فرنگی خوشمزه مجلسی با مرغ و شوید تازه

طرز تهیه پلو نخود فرنگی خوشمزه مجلسی

طرز تهیه پلو نخود فرنگی خوشمزه مجلسی با مرغ و شوید تازه طرز تهیه نخود پلو هندی طرز تهیه نخود پلو ساده طرز تهیه نخود پلو کرمانشاهی طرز تهیه نخود پلو کته طرز تهیه هویج پلو با نخود فرنگی طرز تهیه نخود پلو دمی طرز تهیه نخود پلو با گوشت چرخ کرده و شوید طرز تهیه نخود پلو با نخود آبگوشتی

نخود پلو غذایی خوشمزه و پرطرفدار بین ایرانی هاست. این غذای بی نظیر را می توانید با مرغ آماده کنید برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو نخود فرنگی خوشمزه مجلسی با مرغ و شوید تازه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم پلو نخود فرنگی خوشمزه برای ۴ نفر
برنج۴پیمانه
نخود سبز تازهدو و نیم پیمانه
شوید تازه۱۰۰گرم
مرغ۵تکه
نمک،فلفل سیاه،زردچوبه و زعفرونبه اندازه کافی
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب لیموی تازهبه مقدار لازم
آبدو و نیم لیوان
سیر تازه۱ بوته
زنجبیل تازه۲ لایه نازک

طرز تهیه پلو نخود فرنگی خوشمزه

مرحله اول

نخود فرنگی ها را پاک کنید و بشویید می توانید اگر مقدارشان برای یک بار زیاد است اضافه آنها را در آب جوش بریزید تا نرم شوند و سپس داخل آبکش ریخته و آب سرد بریزید تا سبز باقی بمانند و در فریزر نگهداری کنید.

مرحله دوم

شویدهای سبز و خوشرنگی که تهیه کرده اید را تمیز پاک کنید و بعد از شستن و رفتن آب اضافه روی تخته آشپزخانه با کارد تیز خرد کنید و در ظرفی قرار دهید تا در زمان طبخ غذا از آن استفاده کنیم .

 مرحله سوم

در این مرحله تکه های مرغ را داخل ظرفی قرار دهید و روی آن نمک و زعفرانی که از قبل سابیده اید و دم کرده اید را اضافه کنید و سپس تمام تکه های مرغ را در دست گرفته و زعفران را به همه قسمت هایش بمالید.

 مرحله چهارم

تابه را روی اجاق گاز قرار داده و روغن مایع مخصوص سرخ کردن را داخلش بریزید بعد از اینکه روغن داغ شد تکه های مرغ زعفرانی را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید تا سرخ شوند سپس به پشت برگردانید.

مرحله پنجم

پیازها را پوست بگیرید و روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با کارد خلالی کنید داخل همان تابه ای که مرغ ها را سرخ کردید بریزید و زردچوبه و فلفل سیاه برای خوش عطر شدن غذا اضافه کنید تا تفت بخورد.

مرحله ششم

بعد از این که پیازها تفت داده و سبک شدند رب را اضافه کنید تا سرخ شود و رنگ بیاندازد سپس یک عدد لیمو را برش زده و آب آن را گرفته و به تابه اضافه کنید و تکه های سرخ شده مرغ را داخل تابه روی پیازها بچینید.

مرحله هفتم

یک بوته سیر را از وسط دو نیم کنید و به همراه زنجبیل تازه کنار مرغ ها قرار دهید و دو و نیم لیوان آب داخل تابه بریزید و نمک و زعفران را نیز بیافزیید و در تابه را گذاشته برای دو ساعت بگذارید همه مواد با هم بپزد.

مرحله هشتم

برای پخت پلو بهتر است برنج را برای دو ساعت بخیسانید سپس آب را در قابلمه به جوش برسانید و برنج و نخود فرنگی و شوید ریز شده را اضافه کنید بگذارید بجوشد تا برنج نیم پز شود سپس داخل آبکش بریزید.

مرحله نهم

نان لواش را به اندازه ته قابلمه برش داده وداخل ظرف روغن بریزید و نان را کف آن قرار دهید سپس برنج را داخل قابلمه بریزید و دم بگذارید. پلو نخود فرنگی و مرغ خوشمزه و خوش آب و رنگ ما آماده سرو است. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.