طرز تهیه نان کشمشی نرم و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه نان کشمشی

طرز تهیه نان کشمشی خانگی نرم و خوشمزه طرز تهیه نان کشمشی ساده طرز تهیه نان کشمشی صبحانه طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی نان کشمشی حلزونی نان کشمشی نرم طرز تهیه نان کشمشی  طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون کره شیرینی کشمشی با ماست

یکی از نان های خوشمزه که می توانید در منزل بپزید و برای میان وعده و عصرانه استفاده کنید نان کشمشی است که بسیار نرم و با بافت دلپذیر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کشمشی خانگی نرم و خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  نان کشمشی
خمیر مایه خشک فوری۱ قاشق چایخوری (استاندارد قنادی) یا ۴ گرم
آرد نان فانتزی یا آرد گندم۳۶۰ گرم یا تقریبا ۳ لیوان دسته دار فرانسوی
تخم مرغ۱ عدد
شیر عسلی۴۰ گرم یا سه قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱۶۰ گرم یا دو سوم لیوان
کره هم دمای محیط۴۰ گرم
نمکیک چهارم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱عدد
شیریک دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم  برای مواد میانی 
کشمش شسته شده و کاملا خشکبه مقدار دلخواه
مغز گردوی خردشده۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان کشمشی خانگی

مرحله اول

در ابتدا خمیر مایه فوری را با شیر ولرم مخلوط می کنیم و هم میزنیم سپس تخم مرغ و شیرعسلی یا عسل و نمک را به مواد قبلی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم

بعد از این که مواد را کاملا هم زدیم آرد را الک می کنیم و کم کم به مواد قبلی اضافه می کنیم و با موادی که داشتیم هم می زنیم تا این که خمیر جمع بشود و دیگر به دست نچسبد.

مرحله سوم

شروع کنید به ورز دادن خمیر با دست، این کار را برای دو تا سه دقیقه انجام دهید سپس کره نرم شده را به خمیر اضافه کنید، برای این که کره نرم شود در دمای محیط قرار دهید.

مرحله چهارم

کره را روی خمیر مالیده و شروع کنید به ورز دادن خمیر با دست، می توانید از دستکش هم استفاده کنید این کار را باید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه دهید و حسابی ورز دهید تا خمیر لطیف و یکدستی شود.

مرحله پنجم

سپس خمیر را چرب کرده و روی ظرف سلفون بکشید و دستمال بیاندازید و یک ساعت در محیط قرار دهید تا استراحت کند، بعد از این که حجم خمیر دو برابر شد هوای آن را گرفته و دو قسمتش می کنیم.

مرحله ششم

منظور از هواگیری خمیر این است که همان طور که خمیر داخل ظرف حجمش دو برابر شده، دستتان را مشت می کنید و وسط خمیر فشار میدهید با این کار هوای خمیر خارج می شود.

مرحله هفتم

خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت خمیر یک چونه می شود سپس با استفاده از وردنه چوبی به شکل بیضی باز کرده که ضخامت خمیر حدود نیم سانت باید شود.

مرحله هشتم

با پیتزابر روی خمیر شیار ایجاد می کنیم شروع برش ها باید حدود ۲ سانت با لبه خمیر فاصله داشته باشد اگر خیلی نزدیک به لبه خمیر را شیار بزنیم ممکن است خمیر پاره شود.

مرحله نهم

روی تمام سطح خمیر را با مواد میانی که شامل کشمش و گردو بود پر می کنیم با توجه به سلیقه خود می توانید مواد را کمتر یا بیشتر بریزید سپس به آرامی خمیر را رول می کنیم.

مرحله دهم

سایز قالب را مناسب با نان انتخاب می کنیم و داخل آن را با روغن مایع چرب کرده و نان را به آرامی داخلش می گذاریم روی آن یک دستمال تمیز می اندازیم و اجازه می دهیم یک ساعت در محیط استراحت کند.

مرحله یازدهم

بعد از یک ساعت وقتی حجم آن دو برابر شد نوبت رومال نان است شیر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط می کنیم و با فرچه روی تمام قسمت های بالایی خمیر می مالیم تا بعد از پخت خوشرنگ شود.

مرحله دوازدهم

برای پخت نان در فر برقی آن را از ۱۵ دقیقه قبل گرم می کنیم با دمای ۱۶۰ درجه و نان را داخلش قرار می دهیم برای مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تا کاملا پخته شود و روی نان طلایی شود.

مرحله سیزدهم

در فر گازی هم با دمای ۱۸۰ درجه می توانید فر را از قبل گرم کنید سپس برای ۲۰ دقیقه نان را داخل فر قرار دهید تا بپزد وقتی نان آماده شده تا گرم است روی آن عسل رقیق شده بمالید البته دلخواه است.

مرحله چهاردهم

اجازه دهید نان کشمشی خوشمزه و خوش بافت کمی بماند و خنک شود سپس به راحتی از قالب خارج کنید و در کنار خانواده برای صبحانه یا میان وعده با چای میل کنید. نوش جان.

بروز رسانی توسط در یکشنبه 23 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.