طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشمزه و شفاف

طرز تهیه شربت آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشمزه و شفاف طرز تهیه شربت آلبالو با هسته طرز تهیه مربا و شربت آلبالو طرز تهیه شربت آلبالو بدون مربا طرز تهیه شربت آلبالو سن ایچ طرز تهیه شربت آلبالو طرز تهیه شربت آلبالو با عسل

یکی از شربت های خوشمزه و خانگی که در فصل تابستان می توانید درست کنید شربت آلبالو است که بسیار پر طرفدار و گوارا برای رفع عطش است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خوشمزه و شفاف در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

طرز تهیه شربت آلبالو

مرحله اول

در ابتدا آلبالوها را بشویید و دم آنها را جدا کنید نیازی به جدا کردن هسته آلبالو ها نیست آن ها را در یک قابلمه ریخته و آب سرد بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط اجاق گاز تا به مرجله جوشیدن برسد.

مرحله دوم

برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه اجازه دهید بجوشد اصلا هم نزنید تا آلبالوها له نشوند زیرا باعث کدری و بد رنگی شربت می شود سپس آلبالو ها را از صافی عبور دهید تا آب آلبالو جدا شود.

مرحله سوم

آب آلبالو را در قابلمه بریزید و شکر را اضافه نمایید و روی حرارت متوسط بگذارید تا برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بجوشد و غلیظ شود در حین جوشیدن کف روی شربت آلبالو را بردارید تا شربت شفاف شود.

مرحله چهارم

وقتی شربت آلبالو به غلظت دلخواه رسید جوهر لیمو را اضافه می کنیم و هم می زنیم افزودن وانیل کاملا سلیقه ای است و می توانید اگر دوست داشتید اضافه کنید یا کلا حذف نمایید.

مرحله پنجم

شربت آلبالو را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود سپس یک شیشه تمیز و کاملا خشک را بردارید و شربت را داخل آن منتقل نمایید به همین سادگی شربت آلبالوی ما آماده شد.

مرحله ششم

این شربت خنک و خوشمزه را می توانید در مهمانی ها و روزهای گرم تابستان در کنار خانواده میل کنید و از طعم خوشمزه و گوارای آن لذت ببرید. نوش جان.

طرز استفاده از شربت آلبالو خانگی

داخل لیوان ها شربت بریزید و روی آن آب خنک می ریزیم و قالب یخ و یک قاشق شربت خوری داخل لیوان قرار دهید و برای پذیرایی استفاده کنید مهمان ها با قاشق شربت را هم زده و میل می کنند.

طرز تهیه لواشک از آلبالوهای شربت

آلبالوهایی که برای شربت صاف کرده بودیم را داخل سبد بریزید و از صافی رد کنید تا هسته آن جدا شود و خودش هم له گردد سپس روی سینی سلفون بکشید و مواد را داخلش بریزید و بگذارید مقابل نور خورشید تا خشک شود و یک لواشک آلبالوی خوشمزه آماده شود.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.