طرز تهیه چای زعفرانی خوشمزه + چای زعفرانی برای چی خوبه

طرز تهیه چای زعفرانی

طرز تهیه چای زعفرانی طرز تهیه چای زعفران برای پریود شدن مضرات چای زعفران  طرز تهیه چای هل و زعفران  چای زعفران برای پریودی  فواید و مضرات چای زعفران  چای زعفران و هل saffron tea

یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مخصوص ایرانی چای است که می تواند در کنار ترکیبات دیگر مثل زعفران، دارچین، هل و گلاب طعم بی نظیری پیدا کند، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای زعفرانی خوشمزه + چای زعفرانی برای چی خوبه در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای چای زعفرانی
زعفران سابیده شدهیک سوم قاشق چای‌خوری
چای سیاه۱ قاشق غذا‌خوری
آب۲ لیوان
هل۲ عدد دلخواه
گلاب۱ قاشق چای‌خوری دلخواه

طرز تهیه چای زعفرانی

مرحله اول

برای درست کردن چای زعفرانی در ابتدا آب را در کتری یا چای ساز می ریزیم و اجازه می دهیم به جوش بیاید در این فاصله زعفران را در زعفران ساب ریخته و می سابیم تا کاملا پودر و یکدست شود.

مرحله دوم

بعد از این که آب به جوش آمد چای سیاه و زعفران را در قوری ریخته و روی آن آب جوش می ریزیم و روی چای ساز قرار داده تا به آرامی دم بکشد در این دستور میزان چای سیاه را یک قاشق غذاخوری در نظر گرفته ایم که برای چای ایرانی است.

مرحله سوم

اگر چای شما به سرعت رنگ می گیرید و با یک قاشق خیلی غلیظ می شود میزان آن را کم کنید در انتها برای طعم و بوی بهتر چای می توانید گلاب و هل بیافزایید هل را قبل از انداختن در قوری بشکنید تا طعم خود را به چای بدهد.

طرز تهیه چای زعفرانی طرز تهیه چای زعفران برای پریود شدن مضرات چای زعفران  طرز تهیه چای هل و زعفران  چای زعفران برای پریودی  فواید و مضرات چای زعفران  چای زعفران و هل saffron tea

مرحله چهارم

چای که دم کشید و رنگ انداخت در فنجان های سرو می ریزیم سپس می توانید با غنچه گل محمدی تزیین کنید و یا چند رشته کوچک زعفران روی آن بیاندازید و در کنار شیرینی یا هر چیزی که دوست دارید میل کنید. نوش جان.

خواص چای زعفرانی

بهتر شدن سیستم گوارش و از بین بردن نفخ معده

از بین بردن باکتری های داخل دهان و کمک به بهداشت دهان و دندان بدون مصرف شیرینی جات

کمک به افزایش تمرکز و خواب بهتر

ایجاد نشاط و سرزندگی و ضد افسردگی

چای زعفران به همراه نبات برای آرامش بخشیدن به عضلات صاف رحم و کاهش درد قاعدگی

طبع چای زعفرانی

چای سیاه طبعی سرد دارد و زعفران طبعی خشک و گرم و ترکیب این دو با هم طبع متعدل را ایجاد می کند.

 

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 مرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.