طرز تهیه شربت خیار سکنجبین خوشمزه برای رفع عطش و گرمازدگی

طرز تهیه شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت خیار سکنجبین خوشمزه برای رفع عطش و گرمازدگی خاصیت شربت خیار سکنجبین شربت لیمو سکنجبین شربت خیار سکنجبین طرز تهیه شربت خیار رنده شده شربت خیار و لیمو شربت خیار از نوشیدنی های سنتی کدام شهر است شربت خیار و نعنا شربت خیار اصفهان avfj s;k[fdk

شربت سکنجبین یکی از بهترین شربت های تابستانی است که برای رفع عطش بسیار عالی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت خیار سکنجبین خوشمزه برای رفع عطش و گرمازدگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  برای شربت سکنجبین
شکر۴ لیوان
آب۲ لیوان
سرکهنصف لیوان
نعنا۱۰۰ گرم
خیار۲ عدد

طرز تهیه شربت خیار سکنجبین

مرحله اول

در ابتدا در قابلمه ای شکر و آب را می ریزیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم و با قاشق چوبی آرام شکر را از کناره ها به وسط می آوریم این کار را زیاد نکنید فقط چند بار تا شکر حل شود.

مرحله دوم

بعد از این که شکر در آب حل شد نوبت اضافه کردن نعنا است نعناهای تازه و خوشبو را از قبل پاک کنید فقط ساقه ها را کوتاه تر کنید و برگ های زرد را جدا کنید و کاملا بشویید.

مرحله سوم

نعناها را دسته ای با ساقه اضافه کنید و صبر کنید تا شربت سکنجبین برای ۲۰ دقیقه بجوشد، در این زمان با برس و آب تمیز دیواره های قابلمه را مرطوب نگه دارید این کار مانع شکرک زدن می شود.

مرحله چهارم

در انتها سرکه قرمز را اضافه می کنیم و برای ۲ دقیقه دیگر احازه می دهیم بجوشد زیر قابلمه را خاموش کنید نعناها را بیرون بیاورید اگر نعناها را برگ برگ پاک کنید کمی جدا کردن نعنا سخت می شود.

مرحله پنجم

اما نعنای دسته ای خیلی راحت از داخل شربت خارج می شود. نیاز به زمان داریم تا شربت کاملا خنک شود سپس در بطری شیشه ای تمیز و خشک بریزید شربت سکنجبین ما آماده است.

مرحله ششم

برای درست کردن شربت خیار سکنجبین، خیار را رنده می کنیم یا به صورت ورقه های خیلی نازک روی تخته آشپزخانه قرار داده و برش می زنیم تا در شربت استفاده کنیم و ظاهر زیبایی هم داشته باشد.

مرحله هفتم

شربت را داخل ظرف شیشه ای می ریزیم چند برگ نعنا و چند غنچه گل محمدی و یخ و آب را اضافه می کنیم و در آخر خیار رنده شده را اضافه کرده و با چند برگ نعنا تزئین می کنیم.

مرحله هشتم

در روزهای گرم تابستان می توانید این شربت خوشمزه و پر خاصیت را درست کنید تا مانع گرمازدگی افراد خانواده شوید و رفع عطش کنید امیدوارم از خوردن آن لذت ببرید.نوش جان.

خاصیت شربت سکنجبین

 رفع عطش

یکی از شربت های گوارا و خوشمزه و البته سنتی ایرانی است که مهمترین خاصیت و ویژگی آن رفع عطش است این شربت می تواند خیلی سریع حرارت بدن را پایین بیاورد و مانع گرمازدگی شود.

نشاط و شادابی پوست

شربت سکنجبین خواص بی نظیری دارد که کمک به طراوات و شادابی پوست و جوان سازی آن یکی از مهمترین هایش است زیرا انواع ویتامین و املاح معدنی را دارا است.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.