طرز تهیه پودر هسته خرما خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه پودر هسته خرما

طرز تهیه پودر هسته خرما خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله طرز تهیه پودر هسته خرما  طرز تهیه قهوه هسته خرما  طریقه مصرف پودر هسته خرما  طرز تهیه پودر هسته خرما   طرز تهیه نان هسته خرما   پودر هسته خرما  طریقه مصرف پودر هسته خرما 

پودر هسته خرما یک پودر قهوه است که می توانید به سادگی در منزل درست کنید و کنار خانواده یک قهوه خوشمزه و پرخاصیت میل نمایید همان طور که می دانیم خرما خواص بی نظیری دارد و گویا در هسته خرما نیز خواصی وجود دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر هسته خرما خانگی و خوشمزه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای پودر هسته خرما
هسته خرمابه مقدار لازم

طرز تهیه پودر هسته خرما

مرحله اول

برای درست کردن قهوه هسته خرما در ابتدا هسته خرما را جدا می کنیم و تمیز می شوییم و پوست نازکی که روی آن وجود دارد را می کنیم دقت کنید که شیارهای روی هسته را تمیز بشویید.

مرحله دوم

هسته خرما ها را داخل ظرفی می ریزیم و روی آن آب می گیریم برای دو هفته باید خیس بخورند و فراموش نکنید که هر روز باید آب آن ها عوض شود و دور ریخته گردد.

مرحله سوم

بعد از دو هفته که خیسانده شد آبکش می کنیم و روی پارچه ای پهن می کنیم تا کاملا خشک شود هسته ها باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشند تا باعث کپک زدن پودر نشوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه ای را روی حرارت ملایم می گذاریم تا گرم شود سپس هسته خرما را به آن می افزاییم و برای دو ساعت تفت می دهیم تا به آرامی رنگ آن ها تیره گردد و کمی سوزانده شوند.

مرحله پنجم

در ادامه صبر می کنیم کمی سرد شوند سپس در هاون بریزید و بکوبید تا خرد شده و در آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم بوی خوش هسته خرما را در زمان پودر کردن استشمام کنید واقعا عالیه.

مرحله ششم

البته پودر کردن هسته خرما با آسیاب خانگی کمی سخته است و می توانید بدهید برایتان آسیاب کنند اگر از آسیاب خانگی استفاده کردید بعد از پودر کردن الک هم کنید.

مرحله هفتم

بعد از الک کردن دانه های درشت را برای چای یا دمنوش استفاده کنید، این پودر را برای چای یا دمنوش و پخت کیک می توانید استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

نکات پودر هسته خرما

پودر هسته خرما را برای چای می توانید با دم کردن در فنجان یا فلاکس استفاده کنید یا برای قهوه مثل اسپرسو و ترک و برای کیک با مخلوط کردن با آرد استفاده می شود.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 15 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.