طرز تهیه دوغ گازدار ترش و خوشمزه خانگی

طرز تهیه دوغ گازدار

طرز تهیه دوغ گازدار ترش و خوشمزه خانگی طرز تهیه دوغ گازدار با ماست  طرز تهیه دوغ گازدار    طرز تهیه دوغ تخمیری  طرز تهیه دوغ عشایری  طرز تهیه دوغ با ماست

دوغ یکی از نوشیدنی های اصیل ایرانی است که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است و در کنار بسیاری از غذاها در خانه و رستوران سرو می شود با این آموزش دوغ گاز دار را می توانید در منزل آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوغ گازدار ترش و خوشمزه خانگی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای دوغ گازدار
ماست ترشیک کاسه
آببه مقدار کافی
نمکیک قاشق
قنددو حبه

طرز تهیه دوغ گازدار

مرحله اول

برای درست کردن دوغ گاز دار به ماست ترش نیاز داریم اگر ماست ترش ندارید می توانید از ماست معمولی استفاده کنید به آن کمی نمک بزنید و مخلوط کنید تا کمی روان شود.

مرحله دوم

بری ۲۴ ساعت در یک ظرف دربسته بیرون از یخچال نگهداری کنید تا ترش شود سپس با کمک یک قیف داخل یک بطری تمیز و خشک از ماست بریزید باید یک سوم بطری نوشابه را ماست بریزید.

مرحله سوم

دو سوم دیگر بطری را با آب پر کنید کمی هم بزنید و بچشید اگر نمکش کم بود بیافزایید و دو حبه قند درشت اضافه کنید در بطری را محکم ببندید و برای ده دقیقه بطری را تکان دهید.

مرحله چهارم

قند باعث گاز دار شدن دوغ می شود و آن را شیرین نمی کند نگران نباشید سپس برای ۴ تا ۵ روز در محیط منزل جای گرم بگذارید بعد از آماده شدن می توانید استفاده کنید. نوش جان.

نکات دوغ گاز دار

از دو حبه قند بیشتر داخل دوغ نریزید و بعد از آماده شدن به آرامی تکان بدهید سپس درب بطری را باز نمایید تا دوغ به علت گازدار شدن نریزید در زمان مصرف می توانید با نعنا خشک و پودر موسیر طعم دار نمایید.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.