طرز تهیه سالاد ژاپنی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد ژاپنی

طرز تهیه سالاد ژاپنی

سالاد ژاپنی یکی از سالادهای خوشمزه و آسیایی است که در سبد غذایی ما ایرانی ها جا باز کرده و بسیار هم محبوب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ژاپنی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شکر قهوه ای۸۵ گرم
سس سویا۲۴۰ میلی لیتر
آب لیمو۶۰ سی سی
کنجد۱ قاشق غذاخوری
زنجبیلا قاشق چای خوری
سیر۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۲ عدد
روغن زیتون۱۲۰ سی سی
کاهو۱ عدد
انبه۱ عدد
فلفل دلمه ای زرد و قرمز۱ عدد از هر کدام
لوبیا سبز۱۰ عدد
آووکادو۱ عدد
پیازچه۱ عدد

طرز تهیه سالاد ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ژاپنی توصیه می کنیم که اول سس سالاد را تهیه کنید.برای این منظور یک ظرف بردارید و شکر قهوه ای، سس سویا، آب لیمو، کنجد، زنجبیل و سیر له شده را درون آن بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله باید سینه مرغ را از وسط باز کنید و در یک ظرف لبه دار قرار دهید و نیمی از سسی را که در مرحله قبل تهیه کردید را در آن بریزید و و روی ظرف را پوشانده و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

فر را روشن کنید و صبر کنید تا به درجه حرارت ۱۹۰ برسد ، و مرغ ها را برای حدود نیم ساعت درون فر قرار دهید و بعد از آن از فر خارج کنید و حدود ۱۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ ها کمی خنک شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مرغ را ریش ریش کنید.البته می توانید مرغ را به همان صورت هم در سالاد قرار دهید.حالا به باقی مانده سس سالاد روغن زیتون اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله باید ۶۰ سی سی از سسی را که آماده کرده اید را به مرغ های ریش ریش شده اضافه کنید و خوب به هم بزنید به طوری که سس به همه جای مرغ برسد و در مجموع مرغ ریش ریش یکدستی حاصل شود.

مرحله ششم

حالا باید در کاسه سالاد کاهو، فلفل دلمه ای قرمز و نارنجی، آووکادو، لوبیا سبز(بخارپز شده) و مرغ را اضافه کنید و باقی مانده سس را هم روی آن بریزید و با پیازچه تزیین کنید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.