طرز تهیه سالاد روکا خوشمزه و خانگی مرحله به مرحل

طرز تهیه سالاد روکا

طرز تهیه سالاد روکا سبزی روکا چیست قیمت سبزی روکولا خواص سبزی روکولا بذر سبزی روکولا روکولا چیست خرید سبزی روکولا سالاد بیف روکولا انواع سبزی سالاد

سالاد روکا یکی از سالاد های خوشمزه و محبوب است که با سبزی مدیترانه راکولا تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد روکا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
راکولا۶۰ گرم
کاهو۱ عدد
گوجه گیلاسی۱ پیمانه
بلال پخته شده۱ عدد
پیاز۱ عدد
میکس بری۱ بسته
سینه مرغ۲۰۰ گرم
جوانه ماش و گندمبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد روکا

مرحله اول

برای تهیه سالاد روکا باید در اولین گام کاهو و راکولا را خوب بشویید و اجازه دهید تا آب آن گرفته شود.بعد از اینکه آب سبزیجات گرفته شد و خشک شدند باید انها را به ابعاد ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید جوانه ماش و جوانه گندم را به ظرفی که کاهو و راکولا خرد شده است اضافه کنید و مواد را آرام آرام به هم بزنید.حالا باید گوجه های گیلاسی را از وسط نضف کنید و به مواد اصلی اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله میکس بری را اضافه کنید و بعد از آن پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید و به مواد سالاد روکا اضافه کنید.در همین حین باید بلال را با آب در قابلمه بریزید و آب پز کنید و دانه دانه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مرغ را گریل کنید.توجه داشته باشید که گریل کردن مانند سرخ کردن مرغ است ولی تنها تفاوت این است که در گریل کردن حرارت از بالا به مزغ می خورد و در سرخ کردن از زیر می خورد.

مرحله پنجم

برای اینکه مرغ گریل شده را طعم دار کنید می توانید یک سس تهیه کنید.برای تهیه این سس باید روغن زیتون، ماست، گشنیز، آب‌لیمو، زیره، سیر، دارچین، پاپریکا، نمک و فلفل را در یک ظرف بریزید و به هم بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های مرغ را درون سس بریزید و سپس روی حرارت مناسب قرار دهید.بعد از آماده شدن مرغ گریل شده باید آن را با دانه های ذرت به اسلاد خود اضافه کنید و بعد از آن می توانید سالاد روکا را میل نمایید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 16 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.