طرز تهیه خورش انار و گردو خوشمزه به روش اصیل شمالی

طرز تهیه خورش انار و گردو

طرز تهیه خورش انار و گردو  طرز تهیه خورش انار با مرغ   طرز تهیه سس انار دون   مرغ با انار و آلو   آموزش خورشت انار   خورش آلو انار دون   خورش انار دون مازندرانی   طرز تهیه خورشت گردو   طرز تهیه مرغ با رب انار و گردو o,va hkhv , 'vn, How to prepare pomegranate and walnut stew

خورش انار و گردو یک غذای شمالی بی نظیر و خوشمزه است که حتما به منوی غذای خود اضافه خواهید کرد، این غذای خوشمزه را در فصل پاییز و انارهای تازه بپزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انار و گردو خوشمزه به روش اصیل شمالی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
گوشت خورشتی۶۰۰ گرم
مغز گردو درشت۶ عدد
پیاز بزرگیک عدد
دانه اناریک پیمانه
رب انارسه قاشق غذاخوری
سبزی خورشتی۴۰۰ صد گرم
 نمک فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش انار و گردو

مرحله اول

برای درست کردن خورش انار و گردو در ابتدا پیاز را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم روی تخته آشپزخانه قرار داده و با کارد تیز به صورت نگینی خرد می کنیم قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله دوم

مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم گرم شود سپس پیاز خرد شده را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا نرم و سبک شود در ادامه سیر را پوست گرفته و له می کنیم و به همراه زردچوبه به پیاز می افزاییم.

مرحله سوم

چند دقیقه تفت می دهیم تا بوی سیر به مشام برسد سپس گوشت خورشتی را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت خورشتی کاملا سرخ شود و رنگش تغییر کند.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری آب جوش آماده می کنیم و به خورش می افزاییم سپس درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم با حرارت کم اجاق گاز به آرامی بپزد، در تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

روغن که داغ شد به آن رب انار اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مقداری روی دمای متوسط سرخ شود و مراقبت کنید که رب انار نسوزد و مزه بدی به خود نگیرد سپس گردو را آسیاب کرده و به رب انار می افزاییم.

مرحله ششم

گردو را نیز با رب کمی تفت می دهیم تا کاملا مخلوط شوند در ادامه انار را دانه می کنیم برای برش انار قسمت کلاهک انار را جدا کنید و روی آن خط های عمودی بزنید تا مثل گل باز شود سپس با قاشق چوبی روی پوست انار بکوبید.

مرحله هفتم

با این روش انار به سرعت دانه می شود دانه های انار را به تابه بیافزایید و برای دو دقیقه دیگر تفت دهید سپس یک لیوان آب جوش به مواد اضافه نمایید و صبر کنید تا با حرارت ملایم آب بخار شود و گردو روغن پس دهد.

مرحله هشتم

تابه دیگری را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و سبزی خورشتی را در آن سرخ کنید سبزی معروف این غذا چوچاق است ولی اگر دسترسی نداشتید از سبزی خورشتی استفاده کنید.

مرحله نهم

سبزی سرخ شده را به همراه مخلوط گردو و رب انار به قابلمه خورش اضافه می کنیم در حالی که هنوز گوشت نیم پز است در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه می افزاییم و دمای زیر قابلمه را کم می کنیم.

طرز تهیه خورش انار و گردو خوشمزه به روش اصیل شمالی

مرحله دهم

پخت این غذا نیاز به صبر و حوصله دارد و باید با دمای کم پخته شود تا کاملا جا بیافتد و روغن بیاندازد بعد از پخته شدن در ظرف سرو بکشید برای تزیین خورشت از جعفری تازه و انار دانه شده استفاده کنید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 27 مهر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.