طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار

طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه طرز تهیه اکبر جوجه ساده طرز تهیه اکبر جوجه مشهدی طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار Akbar Joche h;fv [,[i

اکبر جوجه یک غذای مازندرانی خوشمزه و پر طرفدار است که می توانید در خانه این غذا را با طعم رستوران سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
مرغ کوچک۱ عدد
لیمو ترش۳ عدد
سیر۲ حبه
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب انارنصف پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
روغن مایع۱ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه اکبر جوجه

مرحله اول

برای درست کردن اکبر جوجه از مرغ های زیر یک کیلو استفاده می کنیم بعد از شستن از وسط به دو نیم می کنیم سپس مرغ را در یک ظرف می گذاریم و آب دو عدد لیمو ترش را در یک کاسه می چکانیم.

مرحله دوم

به آب لیمو کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم سپس فلفل دلمه ای را از وسط به دو نیم کرده و دانه های آن را بیرون می آوریم زیرا غذا را تلخ می کند و آن را خرد می کنیم.

مرحله سوم

فلفل دلمه ای را به همراه ۱ قاشق مربا خوری روغن زیتون و ۱ قاشق زعفران دم کشیده به آبلیمو می افزاییم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود و روی مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

با دست همه مواد را روی مرغ ماساژ می دهیم تا همه مرغ آغشته شود سپس یک سلفون روی آن کشیده و برای ۴ ساعت زمان می دهیم تا مرغ در یخچال مزه بگیرد و طعم دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را می شوییم و خشک می کنیم سپس روی تخته آشپزخانه قرار داده و به صورت حلقه ای می بریم در ادامه در یک قابلمه آب سرد ریخته و روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار می دهیم.

مرحله ششم

زردچوبه را به همراه زنجبیل، فلفل سیاه و نمک به آب اضافه می کنیم سپس پیاز را پوست گرفته و ۴ قاچ می کنیم و به همراه هویج خرد شده به آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب بجوش بیاید.

مرحله هفتم

در این فاصله سس اکبر جوجه را آماده می کنیم برای این کار گردوها را مغر کرده و رنده ریز می کنیم می توانید آسیاب هم کنید سپس سیر را رنده کرده و در یک ظرف رب انار می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه به رب انار ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه می کنیم و سیر و گردو را نیر می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم برای رقیق تر شدن سس یک تا دو قاشق زعفران دم کشیده بیافزایید.

مرحله نهم

سس آماده است و به دلخواه می توانید گلپر نیز به آن اضافه نمایید، وقتی آب جوش آمد دو قاشق زعفران دم کشیده داخل آن می ریزیم و مرغ را که مرینت کرده بودیم داخل آب جوش قرار می دهیم.

مرحله دهم

وقتی مرغ را داخل آب جوش قرار می دهیم آب از جوشیدن می افتد چون مرغ از یخچال بیرون آمده و سرد است صبر کنید تا آب دوباره بجوشد سپس برای ده دقیقه دیگر می گذاریم در آب بجوشد و بپزد.

مرحله یازدهم

بعد از ده دقیقه مرغ را از قسمت داخل سینه مرغ بگیرد و از قابلمه بیرون بیاورید در آبکش می گذاریم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود، در یک قابلمه روغن می ریزیم به اندازه ای که مرغ در آن شناور شود.

مرحله دوازدهم

حرارت زیر روغن را کم می کنیم و اجازه می دهیم کاملا روغن داغ شود سپس مرغ را از قسمت پوستش داخل روغن می گذاریم و صبر می کنیم تا سرخ شود و کاملا مغز پخت گردد.

طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه طرز تهیه اکبر جوجه ساده طرز تهیه اکبر جوجه مشهدی طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار Akbar Joche h;fv [,[i

مرحله سیزدهم

با همان حرارت کم اجازه می دهیم مرغ بپزد چون می خواهیم به آرامی مرغ پخته و برشته شود حرارت زیاد مرغ را می سوزاند بهتر است کف های روی روغن را با یک قاشق بردارید.

مرحله چهاردهم

بعد از سرخ شدن از روغن خارج کنید می توانید برای ۵ دقیقه هم داخل فر قرار دهید تا طلایی تر شود اکبر جوجه خوشمزه را با پلو و سس رب انار در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

نکات اکبر جوجه

پوست مرغ را نگیرید زیرا غذای شما خشک می شود می توانید در روغن سرخ کردنی کمی هم کره اضافه کنید تا خوش طعم تر شود در کنار اکبر جوجه برنج به صورت کته سرو می شود، زمان پخت اکبر جوجه آرام و ملایم است و حدود ۲ ساعت زمان می برد، برای طعم بهتر می توانید مرغ را از یک شب قبل تر مرینت و مزه دار کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.