طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مجلسی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مجلسی خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه کباب تابه ای مرغ ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی  طرز تهیه کباب تابه ای ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ دونفره  طرز تهیه کباب مرغ ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی  کباب تابه ای مرغ برای مهمان  علت سفت شدن کباب تابه ای مرغ

کباب مرغ تابه ای یک غدای خوشمزه و پر طرفدار است که به راحتی در منزل می توانید برای مهمانی ها آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مجلسی خوشمزه به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
کره۲۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
پولبیبر۱ قاشق چای خوری
جوزهندی۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کباب مرغ

مرحله اول

برای درست کردن کباب تابه ای مرغ در ابتدا پیاز و سیر پوست می گیریم و کنار می گذاریم سپس سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه به چند قسمت برش می دهیم و همراه پیاز و سیر داخل میکسر می ریزیم.

مرحله دوم

دستگاه را روشن می کنیم تا مرغ خوب له شود می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز هم استفاده کنید بعد از این که مرغ آماده شد داخل ظرفی می ریزیم و کره را به همراه زعفران به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه ها که شامل: فلفل سیاه، پولبیبر و جوز هندی بود را اضافه می نماییم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم و ورز داده و برای یک ساعت داخل یخچال می گذاریم استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت کف تابه را با کره چرب می کنیم و مایع کباب مرغ را کف آن پخش و یکدست می کنیم و روی آن زعفران دم کشیده را با براش می کشیم و با کفگیر چوبی خط های کباب را می اندازیم.

مرحله پنجم

با یک قالب گرد وسط قابلمه را یک دایره برنج زعفرانی می ریزیم و دور آن را با سیب زمینی اسلایس شده دور چینی می کنیم که شبیه یک گل می شود و بقیه برنج آب کش شده را می ریزیم تا دم بکشد.

مرحله ششم

کباب مرغ روی حرارت متوسط باید پخته شود و درب تابه را نبندید چون کباب به آب انداختن می افتد و خشک می شود هر طرف کباب مرغ حدود ده دقیقه زمان می برد تا پخته شود.

مرحله هفتم

در تابه دیگر گوجه گیلاسی و فلفل را در سیخ زده و بگذارید روی حرارت اجاق گاز تا سرخ شود و با قاشق چوبی شیارهای را که روی کباب مرغ تابه ای انداخته بودید را فشار دهید تا کباب ها از هم جدا شوند.

مرحله هشتم

بعد از ده دقیقه کباب را بر می گردانیم و طرف دیگرش را هم زعفران می زنیم وقتی دو طرفش پخته شد در ظرف سرو می کشیم و با فلفل و گوجه گیلاسی تزئین می کنیم.

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مجلسی خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه کباب تابه ای مرغ ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی  طرز تهیه کباب تابه ای ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ دونفره  طرز تهیه کباب مرغ ساده  طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی  کباب تابه ای مرغ برای مهمان  علت سفت شدن کباب تابه ای مرغ ;fhf jhfi hd lvy

مرحله نهم

کباب تابه ای مرغ خوشمزه و مجلسی ما آماده سرو است می توانید در مهمانی ها از این غذای خوشمزه و پر طرفدار استفاده نمایید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

نکات کباب تابه ای مرغ

مواد حتما باید یک تا دو ساعت در یخچال بمانند تا کاملا مزه دار شوند، شعله اجاق گاز باید متوسط رو به بالا باشد تا کباب آب نیندازد و خشک نشود، بدون بستن درب تابه هر طرف کباب مرغ را ده دقیقه سرخ می کنیم.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.