طرز تهیه ته چین فیله مرغ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین فیله مرغ

طرز تهیه ته چین فیله مرغ خوشمزه به روش رستورانی دستور ته چین مرغ  طرز تهیه ته چین مرغ رستورانی   طرز تهیه ته چین مرغ در قابلمه   ته چین مرغ در فر   طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی در قابلمه

ته چین فیله مرغ یک غذای خوشمزه و فوق العاده است که طعمش با ته چین های دیگر واقعا متفاوت است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین فیله مرغ خوشمزه به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۲ پیمانه
ماست۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
نمکمیزان لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
روغنیک چهارم پیمانه
فیله مرغ۴ عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکاادویه برای مرغ

طرز تهیه ته چین فیله مرغ

مرحله اول

برای درست کردن ته چین مرغ در ابتدا بگذارید آب در قابلمه به جوش بیاید سپس برنج پاک شده و شسته شده را به قابلمه بیافزایید وقی کمی قد کشید و ظاهر برنج نرم و مغزش سفت بود آبکش کنید.

مرحله دوم

اجازه دهید برنج کمی از داغی بیافتد در این فاصله زرده ها و ماست را به همراه روغن و زعفران دم کشیده در ظرفی مخلوط نمایید می توانید به دلخواه به این ترکیب گلاب و دارچین نیز بیافزایید.

مرحله سوم

در ادامه به این ترکیب برنج را اضافه می کنیم و با هم مخلوط کنید تا مواد به خورد برنج بروند فیله ها را از قبل به تکه های کوجک خرد نمایید و در روغن با حرارت متوسط رو به بالا چند دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

رنگ فیله مرغ که تغییر کرد نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا را به آن می افزاییم دقت کنید که حرارت بالا باشد تا مرغ آب نیاندازد و آبدار بماند و خشک نشود در این مرحله کف قالب را چرب می کنیم.

مرحله پنجم

یک لایه از مایه برنجی را داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم سپس فیله ها را روی آن قرار می دهیم و یک لایه دیگر برنج می ریزیم و کاملا فشرده می کنیم.

مرحله ششم

اگر دوست دارید که ته چین شما مثل ته چین های رستورانی طلایی باشد در فر درست نمایید اگر دوست دارید روی آن کمی برشته باشد با شعله پخش کن روی اجاق گاز بگذارید.

مرحله هفتم

برای گذاشتن در فر روی آن را فویل می کشیم و چند سوراخ می زنیم و برای گذاشتن روی اجاق گاز داخل قابلمه مواد را می ریزیم و دم کنی می گذاریم تا دم بکشد و آماده شود.

طرز تهیه ته چین فیله مرغ خوشمزه به روش رستورانی دستور ته چین مرغ  طرز تهیه ته چین مرغ رستورانی   طرز تهیه ته چین مرغ در قابلمه   ته چین مرغ در فر   طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی در قابلمه

مرحله هشتم

داخل فر باید دمای آن ۱۸۰ درجه باشد و زمان لازم برای پخت حدود یک ساعت و ربع است و برای روی گاز با حرارت ملایم و روی شعله پخش کن برای ۴۰ دقیقه آماده است. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.