طرز تهیه شربت زعفران خوشمزه نذری مرحله به مرحله

طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران خوشمزه نذری مرحله به مرحله طرز تهیه شربت زعفران غلیظ  طرز تهیه شربت زعفران و گلاب  طرز تهیه شربت زعفران و آبلیمو  طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰۰ نفر  طرز تهیه شربت زعفران با تخمه شربتی  طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰ نفر  طرز تهیه شربت زعفران برای ۲۰ نفر  طرز تهیه شربت زعفران بدون گلاب

شربت زعفران یک شربت خوشمزه، خنک و گوارا برای تابستان است که معمولا این شربت برای مناسبت های مذهبی در ایام محرم و صفر برای عزاداران امام حسین آماده و پخش می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت زعفران خوشمزه نذری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای شربت زعفران
شکریک لیوان
آبیک لیوان
گلاب یک چهارم لیوانیک چهارم لیوان
آبلیمویک قاشق غذاخوری
هلچند عدد
زعفرانبه میزان کافی

طرز تهیه شربت زعفران

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن شربت زعفران آب را می گذاریم روی حرارت اجاق گاز تا جوش بیاید سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و بهتر است هم نزنیم در این مرحله آب لیمو را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اجازه می دهیم پانزده دقیقه بجوشد تا شکر حل شود و هر از چند گاهی دور قابلمه را با فرچه خیس می کشیم تا شکرک نبندد در این مرحله زعفران سابیده شده را به همراه هل و گلاب به شربت می افزاییم.

مرحله سوم

برای ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید شربت زعفران بجوشد و به غلظت برسد سپس از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا خنک شود و در شیشه تمیز و خشک می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

این شربت خوشمزه و خانگی را برای تابستان می توانید درست کنید و برای مراسم های مذهبی می توانید برای پذیرایی از مهمان ها آماده نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

نکات شربت زعفران نذری

استفاده از آب لیمو یا جوهر نمک مانع شکرک زدن شربت می شود، اندازه هل و گلاب دلخواه است و می توانید به سلیقه خود کم یا زیاد کنید، اگر شربت به غلظت کافی نرسد کپک می زند، برای تست غلظت شربت مقداری در آب سرد بریزید اگر ته نشین شد غلظت آن خوب است.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.